Dzisiaj, 28 marca, FlixBus oficjalnie rozpoczął współpracę ze spółką POLBUS-PKS i wrocławskim lotniskiem. Ponad to przewoźnik ogłosił, iż Wrocław stanie się od czerwca jednym z trzech głównych miast przesiadkowych w Polsce.
– Partnerstwo z POLBUS-PKS oraz Portem Lotniczym Wrocław pozwoli nam na stworzenie w stolicy Dolnego Śląska bardzo wygodnego centrum przesiadkowego. Pasażerowie lądujący we Wrocławiu uzyskają dostęp do pełnej siatki połączeń FlixBusa już na lotnisku. Jednocześnie mieszkańcy wielu polskich i czeskich miast zyskają wygodne połączenie z lotniskiem – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.
Autobus, który przewozi pasażerów z Dworca Wrocław na lotnisko kursuje co 50 minut. FlixBus będzie sprzedawał bilety łączone – zatem koszt transportu Wrocław Airport Express wyniesie jedynie 7 zł. Bilety będzie można kupić na stronie przewoźnika lub w punktach sprzedaży (również na dworcu).
– Dworzec Wrocław to nie tylko bezpośrednie sąsiedztwo węzłów kolejowego i autobusowego, ale również ekspresowe połączenie z lotniskiem, które uruchomiliśmy w grudniu – komentuje Krzysztof Balawejder, prezes POLBUS-PKS – Współpraca z FlixBusem pozwoli na 10-procentowy wzrost liczby połączeń autobusowych z naszego dworca, na czym skorzystają nie tylko mieszkańcy Dolnego Śląska. Wspólna oferta trzech partnerów to bowiem dobra propozycja dla tych turystów z Europy.
Model biznesowy FlixBusa polega na współpracy z lokalnymi partnerami. W ramach kooperacji przewoźni są odpowiedzialni za codzienne transporty oraz zarządzanie pojazdami, natomiast FlixBus planuje połączenia, zajmuje się marketingiem, sprzedażą, a także obsługą klientów.
FlixBus to największy w Europie przewoźnik dalekobieżnych połączeń autobusowych, który dziennie realizuje 250 tysięcy połączeń do 27 krajów. W zeszłym roku ich autobusami podróżowało aż 40 milionów osób. Współpraca z wrocławskimi partnerami pozwoli na szybkie połączenie z dworca na lotnisko, a także do innych miast.
POLBUS-PKS dołącza jako pierwszy do lokalnych partnerów FlixBusa, ale zachowa swój branding.
mat. prasowe