Rok 2018 okazał się dla ZOO Wrocław bardzo pomyślny. Frekwencja utrzymuje się na zbliżonym poziomie już trzeci rok z rzędu, dzięki czemu ogród pozostaje w czołówce największych atrakcji turystycznych w Polsce.
W zeszłym roku frekwencja w ZOO Wrocław wyniosła ponad 1 600 000 zwiedzających. Wielkość populacji zwierząt w zoo nie zmienia się od 2014 roku i liczy ok. 10 000 osobników, reprezentujących ponad 1 100 gatunków.
Odnotowano dwie światowe sensacje w dziedzinie hodowli zachowawczej – wyklucie się dzioborożców palawańskich i narodziny kuskusa niedźwiedziego. Zebrano ponad 260 000 zł, pochodzących ze sprzedaży biletów ZOO NA RATUNEK. Środki przekazane zostały na ratowanie egzotycznych gatunków – saoli, kha–nyou, okapi i waranów z Komodo oraz gatunku rodzimego – żółwi błotnych. Zakończono budowę nowych siedlisk dla panter śnieżnych, panter mglistych, wilków i wydr. Trwają prace przy wybiegu takinów złotych i w Motylarni. Przygotowywane są kolejne inwestycje. Remont zabytkowej „Ptaszarni”, budowa pawilonu dla gatunków inwazyjnych oraz obiektu ekspozycyjno-hodowlanego dla goryli i innych zwierząt lasów deszczowych Afryki równikowej. Jednak, aby utrzymać obecne tempo rozwoju, zoo musi mieć na to środki.
Podwyżka biletów wstępu
– W związku z szacowanym wzrostem kosztów utrzymania ogrodu zoologicznego w bieżącym roku, o około 1,5 mln zł, podjęliśmy bardzo trudną decyzję o podwyżce jednorazowych biletów wstępu, która będzie obowiązywać od 01 lutego 2019 roku – mówi Radosław Ratajszczak, prezes zarządu ZOO Wrocław. – Chciałbym podkreślić, że podwyżka jest wynikiem czynników niezależnych od nas. Z jednej strony musimy zagwarantować jak najlepsze warunki zwierzętom. Zwłaszcza, że wiele z nich należy do gatunków, które są bezpośrednio zagrożone wymarciem w środowisku naturalnym. Z drugiej natomiast, naszym obowiązkiem jest dbałość o wysoką jakość świadczonych usług dla zwiedzających. Myśląc o mieszkańcach Wrocławia, nie zmieniamy cen kart rocznych, ani cen biletów dla posiadaczy katy UrbanCard Premium oraz biletów rodzinnych dla dużych rodzin. Realizując strategię Prezydenta Miasta wychodzimy z jeszcze korzystniejszą ofertą dla wrocławskich seniorów.
Rekordowa frekwencja
Od otwarcia pierwszego w Polsce oceanarium – Afrykarium, wrocławskie zoo odnotowuje rekordową frekwencję. Do stycznia 2019 roku odwiedziło je niemal 7 milionów osób.
Od trzech lat roczna frekwencja utrzymuje się na stałym poziomie. W 2018 roku wrocławskie zoo odwiedziło 1 632 374 osób. Jest to wynik minimalnie słabszy od roku poprzedniego. Frekwencja wyniosła wtedy 1 685 926 osób, ale lepszym w stosunku do 2016 r., w którym odnotowano 1 609 554 wizyt.
Według danych zoo, aż 70% zwiedzających to goście spoza Wrocławia, a niemal 11% z nich to goście zagraniczni.
Sprawdź również: Dlaczego warto wybrać się do Afrykarium?