Koniec prac na ulicy Spiskiej. Między szpitalem a Promenadą Krzycką powstała malownicza trasa spacerowa

0

Właśnie zakończyły się odbiory techniczne nowego odcinka trasy pieszo – rowerowej w ciągu ulicy Spiskiej na wrocławskim osiedlu Gaj.

Ciąg spacerowy powstał między wyjazdem ze szpitala a nasypem kolejowym, zapewniając nie tylko wygodne połączenie z Promenadą Krzycką, ale również komfortową obsługę bytową posesji mieszkalnych i ogródków działkowych.

Przed remontem.

Mieszkańcy Gaju i sąsiadujących z nim osiedli już korzystają z nowej trasy, która przebiega przez wyjątkowo urokliwy zakątek.

– To popularna trasa spacerowa przenosząca zarówno lokalny jak i międzyosiedlowy ruch pieszy i rowerowy, w relacji od parku Skowroniego aż do ogródków działkowych na Ołtaszynie i Wojszycach. 

Prowadzi przez zaciszne i zielone tereny, z dala od zgiełku wielkiego miasta, co przydaje jej atrakcyjności.  Między wyjazdem ze szpitala a numerem 64 znajdują się również domki jednorodzinne, do których dojazd możliwy jest wyłącznie od strony ul. Spiskiej. O utwardzeniu i oświetleniu całego odcinka aż do linii kolejowej zadecydowali mieszkańcy, głosując na ten projekt w edycji WBO z 2019 roku – mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Gruntowa nawierzchnia i brak oświetlenia utrudniały korzystanie z trasy po opadach deszczu, kiedy trudno było pokonać ją suchą nogą oraz po zapadnięciu zmroku. Teraz przemieszczanie się nowym traktem jest przyjemnością, rodzaj nawierzchni dostosowano do potrzeb użytkowników ruchu kołowego, rowerowego i pieszego, mając na uwadze retencję wód opadowych oraz dobrostan rosnących na tym obszarze drzew.

W ramach projektu na odcinku 324 m wybudowano:

  • drogę dojazdową do posesji o nawierzchni bitumicznej, szerokości 4,5m i długości ok. 114m,
  • drogę dojazdową do posesji o nawierzchni bitumicznej, szerokości 4,5m i długości ok. 114m,
  • ciąg pieszy o nawierzchni z kruszywa o długości 210 i szerokości 2m,
  • drogę rowerową o nawierzchni bitumicznej (w SOD nawierzchnia przepuszczalna mineralno-żywiczna) o – długości 210 m i szerokości 3,0m,
  • oświetlenie na całym odcinku,
  • odwodnienie powierzchniowe oraz muldy chłonne,
  • trawniki łąki kwietne i nasadzenia krzewów: trzmielina, kalina i bez koralowy,
  • „Stefę wejścia” na Promenadę Krzycką przy nasypie kolejowym (stojaki na rowery, ławki, kosze).

Prace budowlane trwały niespełna 6-mcy, rozpoczęto je w drugiej połowie styczniu br.

Generalnym wykonawcą była wrocławska firma Rotomat. Koszt inwestycji to 1 230 000 zł., źródłem finansowania był budżet Gminy Wrocław, w ramach  Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego 2019.

 

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykuł06. Diabła adwokatura i sądownictwo, czyli nowe budownictwo. Akacjowy Zakątek
Następny artykułPanthers Wrocław pokonali Leipzig Kings 34:27 w pierwszym meczu European League of Football!
Redaktor naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.