Jak niedrogo promować lokalny biznes? Odkryj sposoby agencji social media z Wrocławia

0

Media społecznościowe stanowią najważniejszy kanał marketingowy naszych czasów. Każda mniejsza lub większa firma powinna być obecna w co najmniej jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych.

Skuteczna promocja z ich wykorzystaniem zdecydowanie zwiększy zainteresowanie daną firmą i bezpośrednio pozytywnie wpłynie na jej obroty. Jak właściwie i efektywnie promować swój biznes? Oto niezawodne sposoby agencji social media z Wrocławia.

Obecne czasy dają nam niesamowite możliwości w promowaniu swojego biznesu. Dawniej było to głównie możliwe tylko na poziomie lokalnym, poprzez wszelkiego rodzaju ulotki i gazety. Reklamy telewizyjne lub radiowe stanowiły alternatywę, ale były zdecydowanie droższe. Dziś dotarcie do ogromnej i sprecyzowanej grupy odbiorców nie stanowi problemu, a co więcej, nie jest to również zbyt drogie. Dzięki temu nawet małe lokalne firmy stać na to, aby zaistnieć w świadomości ogromnej rzeszy ludzi. To są właśnie możliwości mediów społecznościowych.

Funkcje mediów społecznościowych

Nie istnieje żadna ogólnie przyjęta klasyfikacja mediów społecznościowych. Warto jednak dokonać takiego podziału, gdyż ułatwi to podejmowanie konkretnych działań w promowaniu biznesu. Można je podzielić ze względu na funkcje:

  • funkcja publikacji – pozwalają na nieograniczoną możliwość prezentowania opinii, poglądów i informacji (Blogi)
  • funkcja współdzielenia zasobów – umożliwiają dzielenie się wszelkiego rodzaju zasobami przez użytkowników, na przykład filmów (You Tube)
  • funkcja komunikacji – media nastawione na tworzenie interakcji pomiędzy użytkownikami. Na przykład na osi marka – klient (facebook, instagram)
  • funkcja informacyjna – możliwość relacjonowania i odnoszenia się do obecnych wydarzeń (serwisy livestream)

Nie są to jedyne funkcje mediów społecznościowych, a tylko te, które są najbardziej popularne oraz istotne w kontekście omawianego zagadnienia. W przypadku konkretnych mediów rzadko istnieje tak szczegółowy podział, ponieważ w danym medium funkcje te wzajemnie się przeplatają. Przy tworzenie strategii promocji warto pamiętać, aby przekaz w każdym z tych mediów był spójny. W ten sposób odbiorcy będą mieli jeden, konkretny obraz danej firmy i łatwiej im będzie ją zapamiętać.

5 różnych oraz skutecznych metod promocji na różnych platformach społecznościowych

  1. Umieszczenie informacji o firmie i jej położeniu w serwisie Google maps – ułatwi to odnalezienie firmy potencjalnym klientom. Jest to szczególnie skuteczne medium w przypadku lokalnych firm. A dodatkowo jest bezpłatne.
  2. Stworzenie fanpage na Facebooku – facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Umieszczenie tam swojego fanpage umożliwi komunikację z klientami, stworzenie kampanii reklamowej, a także ogólnie zwiększy świadomość o firmie w internecie. Użytkownicy mogą w łatwy sposób dzielić się pozytywnymi wrażeniami na temat danej firmy.
  3. Prowadzenie konta na Instagramie – Instagram różni się od innych mediów społecznościowych, ponieważ pozwala tylko i wyłącznie na dodawanie zdjęć. Estetyczny profil na instagramie może być ogromnym plusem dla rozpoznawalności firmy, ale zdjęcia muszą być wysokiej jakości.
  4. Prowadzenie Bloga – poprzez pisanie artykułów można nawiązać relację z klientami, zachęcić ich do interakcji czy zwiększyć swoją renomę w branży. Prowadzenie bloga potrafi mieć bardzo wiele zalet, jednak jest czasochłonne i wymaga szerokiej wiedzy, aby artykuły były odpowiednio wartościowe.
  1. YouTube – film jest środkiem przekazu w którym można najbardziej się wykazać kreatywnością. Dobrze zrobiony film marketingowy potrafi mieć wielomilionowe zasięgi, jednak jest to najbardziej kosztowny ze wszystkich powyższych metod promocji.

Dlaczego warto korzystać z usług agencji social media?

Profesjonalna agencja social media pomoże w stworzeniu skutecznej i spójnej strategii promocji marki. Dlaczego warto zatrudnić profesjonalistów? Dysponują oni szczegółową wiedzą oraz doświadczeniem, które zwiększy skuteczność promocji. Osobom pragnącym skorzystać z usług profesjonalistów z czystym sumieniem możemy polecić agencję social media z  Wrocławia BiggerB. Jest to firma posiadająca w swoim portfolio współpracę z największymi markami, dlatego ich wiedza okaże się nieoceniona przy promocji i budowaniu marki.

Sprawdź również: 5 najczęstszych błędów przy promowaniu lokalnego biznesu. Jak ich uniknąć?

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułOd soboty nowe obostrzenia dla komunikacji miejskiej [WAŻNE]
Następny artykułOstatni mecz Gwardii Wrocław z kibicami?
Małgorzata Braszka
Redaktorka naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.