Wybór najlepszego lokalu dla swojego biznesu odgrywa bardzo istotną rolę. Warto przemyśleć kilka kwestii i poświęcić nieco czasu, aby znaleźć nieruchomość komercyjną łączącą optymalny dla nas metraż i standard, dogodną lokalizację, a także korzystne warunki wynajmu lub zakupu.
Sprawdź, co zrobić, aby wybrać idealny lokal.
Po pierwsze – lokalizacja i otoczenie
Wybierając miejsce na biuro warto skupić się na wyborze odpowiedniej lokalizacji. To kluczowa kwestia, zwłaszcza dla przedsiębiorców współpracujących z klientami, dla których dojazd powinien być możliwie najbardziej komfortowy. Niewątpliwe atrakcyjną lokalizacją jest centrum, jednak należy pogodzić się z tym, że koszty utrzymania nieruchomości mogą być wyższe, niż w pozostałych częściach miasta. Ogromne znaczenie może mieć również otoczenie wybranego lokalu użytkowego. Warto więc sprawdzić, czy biuro znajduje się w pobliżu przystanku tramwajowego, autobusowego, a także – czy jest tam miejsce do parkowania dla zmotoryzowanych. Nie należy również pomijać kwestii konkurencji. Jeśli w okolicy znajduje się kilka punktów, świadczących podobne usługi – lepiej zastanowić się nad wyborem innej lokalizacji. Zastanawiasz się, gdzie na Dolnym Śląsku szukać biura do wynajęcia? Wrocław to miasto przyjazne przedsiębiorcom– z pewnością znajdziesz tu idealne miejsce dla siebie.
Po drugie – metraż i wyposażenie
Biuro do wynajęcia we Wrocławiu powinno być dopasowane do potrzeb wynajmującego pod względem wielkości i wyposażenia. Ważnym czynnikiem jest metraż lokalu, który powinien być współmierny względem liczby zatrudnianych pracowników oraz niezbędnego do prowadzenia działalności wyposażenia. Właściciel firmy musi określić typ biura, na którym mu zależy, m.in. czy mają znajdować się tam pomieszczenia zamknięte czy open space, a także sprawdzić, czy możliwe jest zainstalowanie alarmu, monitoringu, szybkiego Internetu etc.
Po trzecie – umowa na wynajem
Kolejnym ważnym punktem, na który należy zwrócić uwagę przy wynajmie biura jest umowa najmu lub sprzedaży. Dokument ten zawiera obowiązki oraz prawa obu stron. Warto zawrzeć ją w formie pisemnej, a przed podpisaniem dokładnie zapoznać się ze wszystkimi jej podpunktami. W przypadku ewentualnych wątpliwości nie zaszkodzi skonsultować ją ze specjalistą.
W umowie tej muszą być zawarte wszelkie niezbędne informacje o warunkach najmu lub zakupu, kosztach z nim związanych oraz terminie, w którym płatność powinna zostać uregulowana. Dokument powinien informować, czy w przypadku najmu umowa zawierana jest na czas nieokreślony czy określony i jakie są koszty jej zerwania w terminie innym niż ustalony. Warto zapoznać się również z warunkami rozliczenia kosztów eksploatacyjnych oraz pamiętać o kaucji.