Zwieńczeniem kolejnej inwestycji Nacarat Polska, jest pierwsza we Wrocławiu rzeźba autorstwa Jerzego Kędziory, artysty światowej sławy, którego prace zdają się przeczyć prawu grawitacji.
Kobieta „Napinająca linę” zawisła między budynkami na osiedlu Aleja Dębowa 17-19 i jest dostępna dla wszystkich wrocławian.
Aleja Dębowa 17-19 to czwarta realizacja francuskiego dewelopera we Wrocławiu. Inwestycja zlokalizowana na wrocławskim Borku u zbiegu ulic Ślężnej i alei Dębowej składa się z 7 budynków mieszkalnych. W czterech budynkach wielorodzinnych znajduje się łącznie 30 mieszkań. W trzech budynkach jednorodzinnych, zlokalizowanych w głębi działki, miejsce znalazło 10 domów w zabudowie szeregowej i jedno, największe i wciąż dostępne mieszkanie. Osiedle jest w użytku od marca br. Tak, jak w przypadku trzech pierwszych inwestycji zrealizowanych przez Nacarat Polska (Kurkowa 14, Dubois 41, Księcia Witolda 43), za projekt odpowiedzialna jest Macków Pracownia Projektowa.
Jakość przestrzeni publicznych i inwestycja w sztukę to niewątpliwie aspekty projektowania, na które francuski deweloper zwraca szczególną uwagę, czego potwierdzeniem są jego dotychczasowe realizacje.
W ramach inwestycji Kurkowa 14 oraz Dubois 41 wyremontowany został ponad stumetrowy bulwaru spacerowy wzdłuż Odry oraz plac miejski przy Mostach Mieszczańskich. Miejsce znalazły tam również dwie rzeźby. Na patio budynku Kurkowa 14 znajdziemy pierwszą rzeźbę autorstwa Jarosława Flicińskiego „Krem spływa lokami” / „Cream flows with curls”, przed biurowcem Dubois 41 zlokalizowana jest praca „Wrocław 2016” wrocławskiego artysty Krystiana „Truth’a” Czaplickiego. W zakresie budowy inwestycji Księcia Witolda 43, Nacarat Polska wyremontował ze środków własnych znajdujący się przed budynkiem skwer księżnej Anny Śląskiej, za ponad milion złotych.
Najnowsza rzeźba
„Napinająca linę”, która na stałe wpisała się w scenerię inwestycji Aleja Dębowa 17-19 jest jedną z cyklu rzeźb „balansujących”, który przyniósł Jerzemu Kędziorze ogromną popularność. Wykorzystując prawa fizyki i eksperymentu, artysta ukazał nowy kierunek w rzeźbie, sprawiając że na pozór ciężkie i statyczne formy stały się ulotnymi przedstawieniami. Jego rzeźby są rozpoznawalne na całym świecie.
mat. prasowy aleja Dębowa