W dniu wczorajszym na terenie inwestycji odbyło się spotkanie prasowe podczas którego Unibail-Rodamco, europejska spółka inwestycyjna oraz developerska, zaprezentowała postęp prac swojego najnowszego projektu – Wroclavia. Jest to kompleks handlowo biurowy, zintegrowany z dworcem autobusowym,  powstający w samym sercu Dolnego Śląska.


Budowa zlokalizowana jest przy ul. Suchej we Wrocławiu na terenie dawnego dworca autobusowego, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP, w centrum tętniącego życiem miasta. Koszt inwestycji wynosi 240 mln Euro.

Wroclavia_główne wejście
Wroclavia – glówne wejście (mat. pras. inwestora)

Na terenie budowy Wroclavii trwają już zaawansowane prace naziemne. Obecnie rozpoczęły się prace na poziomie + 2. Pierwszy etap robót budowlanych na poziomie -2, -1 i 0 jest już zakończony. Zima nie zakłóciła prac, a budowa przebiega zgodnie z założonym harmonogramem. Planowany termin ukończenia inwestycji to jesień 2017 roku.

Z chwilą ukończenia inwestycji, Wrocław otrzyma unikalny pod względem architektonicznym, nowoczesny, proekologiczny i elegancki obiekt handlowo – biurowy o powierzchni 71 000 mkw.

Na odwiedzających gości czekać będzie najlepsza oferta handlowa w mieście. Ponad 200 sklepów, a wśród nich popularne, krajowe i międzynarodowe marki. Unibail-Rodamco podpisało już umowy z największymi grupami odzieżowymi na łączną powierzchnię ponad
28 000 mkw. Wśród najemców znalazł się polski koncern odzieżowy LPP S.A., który wybrał Wroclavię do zaprezentowania takich marek jak: Tallinder, Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay. W gronie najemców znalazła się również grupa odzieżowa Inditex z takimi markami jak, Zara, Zara Home, Pull & Bear, Bershka, Oysho, Massimo Dutti oraz Stadivarius. Ta ostatnia, na niemal 700 mkw., prezentować będzie we Wroclavii swój najnowszy koncept.

Wroclavia_poziom_0
Wroclavia – poziom 0 (mat. pras. inwestora)

Swoje miejsce znajdą tu również H&M (sklep flagowy), New Look oraz perfumerie Rossmann i Hebe. Zakupy spożywcze, klienci będą mogli robić, wedle uznania, w sklepach Carrefour lub w Biedronce.

Wroclavia_poziom_1
Wroclavia poziom 1 (mat. pras. inwestora)

Pondato,  Wroclavia ofertować będzie 20 różnorodnych restauracji, w tym między innymi nieobecny dotychczas w mieście, najnowszy koncept Vapiano. Klienci będą mogli także odwiedzić dwudziestosalowe kino Cinema City, z salami VIP i pierwszą we Wrocławiu salą z technologią IMAX.

Wroclavia będzie obiektem, w którym zastosowane zostaną liczne rozwiązania proekologiczne.
W ramach planowanych rozwiązań, wykonana została kompleksowa analiza projektu pod kątem wydzielania dwutlenku węgla oraz analiza możliwości zastosowania urządzeń o niskiej emisji CO2. Ponadto:

  • Inwestor wprowadzi monitorowanie zużycia wody za pomocą specjalnie zaprojektowanego detektora wycieków.
  • Na dachu, na poziomie +2, zostanie zagospodarowany ogród.
  • Od ulicy Joannitów budynek będzie miał „zieloną fasadę” w formie pionowych całorocznych ogrodów – aż 65 % całej zaplanowanej zieleni znajdzie się właśnie tutaj.
  • Rowerzyści będą mile widzianymi gośćmi centrum – inwestor zaplanował ok 400 miejsc parkingowych dla cyklistów.
Wroclavia_tereny zielone
Wroclavia – tereny zielone (mat. pras. inwestora)

Kompleks Wroclavia będzie zintegrowany z nowoczesnym dworcem autobusowym  o powierzchni około 7 000 mkw. Nowy dworzec, zlokalizowany na dwóch poziomach, będzie przestronny, jasno oświetlony i łatwo dostępny dla podróżnych, zarówno z ulicy, jak i  galerii handlowej. Hol dworca autobusowego z kasami biletowymi i poczekalnią zostanie usytuowany na poziomie „0”. Stanowiska dla autobusów ulokowane zostaną na poziomie
„-2”. Ruchome schody połączą perony z poczekalnią.

Kierowcy otrzymają do swojej dyspozycji 2 300 miejsc parkingowych.

 

[poll id=”9″]

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane