W marcu ubiegłego roku na ulicach Wrocławia po raz pierwszy pojawiły się miejskie skutery elektryczne na minuty i szybko okazało się, że mieszkańcy przyjęli tę usługę z wielkim entuzjazmem. Pierwszy sezon pokazał jednak, że potrzebne są zmiany w tym zakresie, aby korzystanie z jednośladów było jeszcze bardziej dostępne i przyjazne użytkownikom.
W efekcie dwóch operatorów połączyło swoje siły i doszło do pierwszej w Polsce konsolidacji sieci przez co w stolicy Dolnego Śląska powstała jedna z największych flot pod szyldem GoScooter licząca ponad dwieście pojazdów.
Miejskie elektryczne skutery stanowią bardzo dobra alternatywę i uzupełnienie dla transportu miejskiego czy też prywatnych pojazdów. Pozwalają na sprawne omijanie coraz większych korków a dzięki zero emisyjności wpisują się w trendy pro ekologiczne. Usługa scooter sharingu, aby precyzyjnie pełniła swoją funkcję musi być ściśle dopasowana do oczekiwań wszystkich użytkowników a jedną z najistotniejszych kwestii jest duża dostępność pojazdów.
W pierwszym sezonie, w 2018 roku we Wrocławiu dostępne były pojazdy dwóch operatów
z relatywnie niewielkimi flotami, co powodowało, że do wybranego skutera należało dojść kilkaset lub więcej metrów.
Nasza Spółka scoot4r jako pierwsza w ubiegłym roku sprowadziła do Wrocławia usługę wynajmu skuterów elektrycznych. Był to dla nas czas na zdobycie dużego doświadczenia i weryfikacji wszystkich aspektów, aby wypracować jak najlepsze standardy. Szybko przekonaliśmy się, że mieszkańcy oczekują dużej floty pojazdów, ich ciągłej dostępności. Dlatego w tym roku postanowiliśmy iść o krok dalej i zjednoczyć siły ze znanym już operatorem GoScooter. Dzięki temu użytkownicy będą mieli do dyspozycji flotę ponad dwustu jednośladów dostępną poprzez jedną aplikację na telefon – mówi Przemek Prząda, Prezes Zarządu scoot4r.
Połączenie potencjału dwóch operatorów w jednym mieście jest pierwszą w Polsce konsolidacją sieci elektrycznych miejskich skuterów. Korzyści dla użytkowników będą jednoznaczne – znalezienie wolnego pojazdu nie będzie nastręczać problemów, co jeszcze bardziej skróci czas poruszania się po Wrocławiu. Jest to szczególnie ważne dla osób z młodego pokolenia, które to w przypadku niemalże wszystkich usług oczekują ich realizacji „tu i teraz”. Niemniej istotne jest też to, że w ramach jednej floty skuterów znacznie prościej będzie ustandaryzować zarządzanie nią i zapewnić odpowiednio dobrą obsługę techniczną przekładającą się na utrzymanie wysokiej mobilności sieci.
Jedna z największych flot w Polsce
Już od pierwszych dni kwietnia w ramach nowo powstałej floty pod szyldem GoScooter na ulice Wrocławia wyjadą dwa typy pojazdów – sto z nich to będą znane już zielone skutery i sto białych, większych klasy Premium. Cena za wynajem na start sezonu jest jednolita i wynosi 69 groszy za minutę. Zapotrzebowanie na ten rodzaj transportu jest jednak jeszcze większe dlatego flota będzie stale rosnąć – zgodnie z planami rozwojowymi w tym sezonie pojawią się zupełnie nowe „elektryki” zaawansowane technologicznie, komfortowe o niebanalnym designie.
Innowacje w służbie mobilności
Elektryczne skutery miejskie dostępne są w określonej przez operatora strefie. Można oczywiście wyjechać poza nią, ale warunkiem koniecznym jest odstawianie pojazdu w granicach tego obszaru ponieważ w innym razie opłaty są cały czas naliczane. W ubiegłym sezonie swoistym problemem było optymalne rozmieszczenie skuterów tak, aby były dostępne w tych miejscach w których jest największy na nie popyt. W tym roku w ramach jeszcze lepszego dopasowania usługi do oczekiwań użytkowników GoScooter uruchomił innowacyjne rozwiązanie nie spotykane u żadnego innego usługodawcy w Polsce. Jest nim MACHINE LEARNING i AI dzięki którym można dokładnie prognozować natężenia ruchu w mieście oraz określać to, gdzie w danym czasie powinny znajdować się jednoślady.
Prosta, mobilna aplikacja
Wypożyczenie skutera elektrycznego niezmiennie będzie możliwe poprzez aplikację mobilną GoScooter do pobrania na telefon. Po zarejestrowaniu się i zasileniu konta można ruszać przemierzając bez ograniczeń wrocławskie ulice, ciesząc się swobodą oraz radością z jazdy. W trakcie sezonu dla wygody wypożyczających i spełnienia ich preferencji oprócz płatności znanej jako prepaid uruchomiona również zostanie forma postpaid, czyli pobieranie należnej kwoty po przejeździe z „podpiętej” karty płatniczej.
Elektromobilność oraz transport sharing już nie jest pieśnią przyszłości a staje się oczekiwanym standardem i codziennością. Miejskie skutery na minuty już na stałe wpisały się u mieszkańców Wrocławia jako alternatywna forma transportu minimalizująca uciążliwości korków oraz doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu.