Historyczny tramwaj Gustaw wraca na tory!

0

Specjalna, turystyczna linia tramwajowa „ZLT” ruszy już pierwszego maja. Będzie na niej kursował historyczny tramwaj Konstal typu N , którego MPK Wrocław ochrzciło dumnym imieniem Gustaw.

 Popularny wśród mieszkańców Wrocławia Gustaw będzie kursować codziennie podczas długiego weekendu majowego, a później w każdy weekend, aż do 27 października. Historyczny wagon poprowadzi nas trasą, podczas której będziemy mieli okazję zobaczyć najbardziej atrakcyjne turystycznie obszary i obiekty we Wrocławiu.

Podróż z konduktorem

Gustaw będzie kursował w godzinach 11:00-18:00. Na przystankach, które znajdują się na trasie tramwaju, pojawią się szczegółowe rozkłady jazdy, z których będą mogli korzystać zainteresowani podróżą. Na linię turystyczną MPK nie będą obowiązywały droższe bilety niż na zwykłe przejazdy. Zgodnie z taryfą za normalny zapłacimy 3,40 zł, a za ulgowy 1,70 zł. Bilety możemy kupić w automacie stacjonarnym lub w kiosku. Akceptowane będą również karty Urbancard oraz bilety zakupione w aplikacjach mobilnych.

Nietypowo, kupimy je również u konduktora, który będzie pracował w Gustawie. Jest to ukłon w stronę miłośników historii i klimatu „dawnego podróżowania” wrocławską komunikacją miejską. Przypominamy, że konduktorzy zniknęli z pojazdów MPK na początku lat 70.

Gustaw, czyli żywa historia komunikacji zbiorowej

Przejazd specjalną linią turystyczną to gratka dla miłośników historii. Tramwaje Konstal typu N kursowały po Wrocławiu od lat 50. XX wieku. Po kilkudziesięciu latach zostały zastąpione przez nowocześniejsze Konstale 102 Na i 105 Na. Kilka egzemplarzy zachowano i przekształcono w pojazdy techniczne, w tym właśnie Gustawa – wagon silnikowy G-091.

– Jadąc Gustawem możemy doświadczyć tego, w jaki sposób pół wieku temu podróżowano komunikacją miejską we Wrocławiu – mówi rzecznik MPK Wrocław Aleksander Łoś. – Atrakcją jest również to, że w czasie jazdy można podglądać pracę motorniczego, który nie jest zamknięty w kabinie. To, w jaki sposób kierowano tramwajami w latach 50. znacząco różni się dzisiejszego sposobu ich prowadzenia – uzupełnia.

Trasa przejazdu:

OPERA – Świdnicka – Podwale – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – pl. Dominikański  – Oławska – Traugutta – pl. Społeczny – Wyszyńskiego – Szczytnicka  – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana – Skłodowskiej-Curie – most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZOO

ZOO – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – pl. Grunwaldzki – Piastowska – Sienkiewicza – pl. Bema – mosty Młyńskie – św. Jadwigi – most Piaskowy – Grodzka – Nowy Świat – Kazimierza Wielkiego – Widok – OPERA

Link do filmu, który przedstawia trasę przejazdu: https://www.youtube.com/watch?v=pUyP79Roux4

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułPrzy Hali Stulecia powstaje największy park rozrywki na wolnym powietrzu we Wrocławiu! [CENNIK]
Następny artykułUrban Garden we Wrocławiu – pierwszy taki bar na dachu Renomy!
Odkryj Wrocław na nowo