W dniu wczorajszym na terenie inwestycji odbyło się spotkanie prasowe podczas którego Unibail-Rodamco, europejska spółka inwestycyjna oraz developerska, zaprezentowała postęp prac swojego najnowszego projektu – Wroclavia. Jest to kompleks handlowo biurowy, zintegrowany z dworcem autobusowym, powstający w samym sercu Dolnego Śląska.
Budowa zlokalizowana jest przy ul. Suchej we Wrocławiu na terenie dawnego dworca autobusowego, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP, w centrum tętniącego życiem miasta. Koszt inwestycji wynosi 240 mln Euro.
Na terenie budowy Wroclavii trwają już zaawansowane prace naziemne. Obecnie rozpoczęły się prace na poziomie + 2. Pierwszy etap robót budowlanych na poziomie -2, -1 i 0 jest już zakończony. Zima nie zakłóciła prac, a budowa przebiega zgodnie z założonym harmonogramem. Planowany termin ukończenia inwestycji to jesień 2017 roku.
Z chwilą ukończenia inwestycji, Wrocław otrzyma unikalny pod względem architektonicznym, nowoczesny, proekologiczny i elegancki obiekt handlowo – biurowy o powierzchni 71 000 mkw.
Na odwiedzających gości czekać będzie najlepsza oferta handlowa w mieście. Ponad 200 sklepów, a wśród nich popularne, krajowe i międzynarodowe marki. Unibail-Rodamco podpisało już umowy z największymi grupami odzieżowymi na łączną powierzchnię ponad
28 000 mkw. Wśród najemców znalazł się polski koncern odzieżowy LPP S.A., który wybrał Wroclavię do zaprezentowania takich marek jak: Tallinder, Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay. W gronie najemców znalazła się również grupa odzieżowa Inditex z takimi markami jak, Zara, Zara Home, Pull & Bear, Bershka, Oysho, Massimo Dutti oraz Stadivarius. Ta ostatnia, na niemal 700 mkw., prezentować będzie we Wroclavii swój najnowszy koncept.
Swoje miejsce znajdą tu również H&M (sklep flagowy), New Look oraz perfumerie Rossmann i Hebe. Zakupy spożywcze, klienci będą mogli robić, wedle uznania, w sklepach Carrefour lub w Biedronce.
Pondato, Wroclavia ofertować będzie 20 różnorodnych restauracji, w tym między innymi nieobecny dotychczas w mieście, najnowszy koncept Vapiano. Klienci będą mogli także odwiedzić dwudziestosalowe kino Cinema City, z salami VIP i pierwszą we Wrocławiu salą z technologią IMAX.
Wroclavia będzie obiektem, w którym zastosowane zostaną liczne rozwiązania proekologiczne.
W ramach planowanych rozwiązań, wykonana została kompleksowa analiza projektu pod kątem wydzielania dwutlenku węgla oraz analiza możliwości zastosowania urządzeń o niskiej emisji CO2. Ponadto:
- Inwestor wprowadzi monitorowanie zużycia wody za pomocą specjalnie zaprojektowanego detektora wycieków.
- Na dachu, na poziomie +2, zostanie zagospodarowany ogród.
- Od ulicy Joannitów budynek będzie miał „zieloną fasadę” w formie pionowych całorocznych ogrodów – aż 65 % całej zaplanowanej zieleni znajdzie się właśnie tutaj.
- Rowerzyści będą mile widzianymi gośćmi centrum – inwestor zaplanował ok 400 miejsc parkingowych dla cyklistów.
Kompleks Wroclavia będzie zintegrowany z nowoczesnym dworcem autobusowym o powierzchni około 7 000 mkw. Nowy dworzec, zlokalizowany na dwóch poziomach, będzie przestronny, jasno oświetlony i łatwo dostępny dla podróżnych, zarówno z ulicy, jak i galerii handlowej. Hol dworca autobusowego z kasami biletowymi i poczekalnią zostanie usytuowany na poziomie „0”. Stanowiska dla autobusów ulokowane zostaną na poziomie
„-2”. Ruchome schody połączą perony z poczekalnią.
Kierowcy otrzymają do swojej dyspozycji 2 300 miejsc parkingowych.
[poll id=”9″]