Autor: Bartosz Chochołowski
Autor: Bartosz Chochołowski
Rewolucja taborowa trwa – MPK Wrocław podpisało dziś umowę z EvoBus Polska na dostawę dwóch kolejnych zeroemisyjnych pojazdów. Cztery miesiące temu przewoźnik zatwierdził dostawę 11 takich pojazdów. Pierwsze z nich pojawią się na ulicach Wrocławia w drugiej połowie przyszłego roku.
 

 Pierwszy kontakt na jedenaście Mercedesów e-Citaro G opiewał na kwotę niemal 45 milionów złotych, kolejne dwa nowoczesne wozy wraz z ładowarkami to wydatek 7,7 milionów złotych. Nowy tabor to większy komfort jazdy pasażerów, ale i większa dbałość o środowisko.  

 – To szczęśliwa trzynastka – zeroemisyjne elektryczne autobusy. Kupiliśmy je w ramach dofinansowania pozyskanego z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz korzystnie zawieranych wcześniejszych umów. To nasz krok w stronę pełnego zielonego transportu, czyli zakupu autobusów wodorowych w przyszłości – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Autor: Bartosz Chochołowski
Autor: Bartosz Chochołowski

MPK Wrocław mogło dokupić jeszcze dwa przegubowe elektryczne pojazdy, bo spółka EvoBus Polska zaoferowała atrakcyjną cenę w pierwszym przetargu i pozostała jeszcze pula do wykorzystania na zakup nowego taboru. Pierwsze z zakupionych autobusów pojawią się na ulicach Wrocławia w drugiej połowie przyszłego roku.

– Oznacza to, że będziemy mogli korzystać z autobusów w pełni ekologicznych, zeromisyjnych. Wypróbujemy taką formę transportu, która przyczyni się do naszych szeroko pojętych działań z zakresu ochrony środowiska – mówi Sergiusz Kmiecik, przewodniczący Rady Miejskiej Wrocławia.

Nowe elektryczne autobusy mają obsługiwać między innymi pospieszną linię K. Przegubowy Mercedes e-CItaro G przewiezie nawet 41 pasażerów na miejscach siedzących oraz 75 na stojąco. Jest klimatyzowany i niskopodłogowy, co ważne szczególnie w kontekście pasażerów o szczególnych potrzebach, w tym seniorów, osób z niepełnosprawnościami czy rodzicom dziećmi w wózkach.

Bardzo się staramy, żeby pasażerowie odczuli komfort podróżowania nowymi autobusami elektrycznymi i mieli też świadomość zeromisyjności, bo zeroemisyjny jest nie tylko sam autobus, ale też ogrzewanie czy klimatyzacja. To pojazd spełniający definicję czystego, ekologicznego transportu – mówi Artur Konarski, prezes EvoBus Polska.

Nowe autobusy elektryczne są w stanie znieść różne warunki pogodowe i drogowe. Były poddane wymagającym testom na kole podbiegunowym, gdzie na nawierzchni o niskiej przyczepności sprawdzane były systemy regulacji dynamiki jazdy, stabilizacji toru jazdy i odzyskiwania energii. Sprawdził się również w biegunowo innych realiach – w temperaturze ponad 30 stopni Celsjusza pokonywał strome zbocza w górach Sierra Nevada.

Autor: Bartosz Chochołowski

Rewolucja taborowa się nie zatrzymuje

13 zakupionych autobusów elektrycznych to tylko jeden z elementów rewolucji taborowej MPK Wrocław. Duże pieniądze przewoźnik przeznacza na nowe tramwaje. Trwa dostawa nowoczesnych, niskopodłogowych 46 Moderusów Gamma, w nocy z poniedziałku na wtorek do Wrocławia przybył 21. z nich. Ponadto została podpisana umowa na dostawę do 40 tramwajów Pesa.

Zakończył się również szeroko zakrojony program modernizacji tramwajów. MPK Wrocław dysponuje obecnie 17 Skodami 16T oraz 26 Protramami 205 WrAs, które pod względem technicznym są jak nowe i dodatkowo, co ważne szczególnie w lecie, zyskały klimatyzację.

Informacja Prasowa – MPK Wrocław

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułKlubokawiarnie we Wrocławiu: 4 kawiarnie, które są idealne dla rodzin z dziećmi
Następny artykułClock Machine wystąpi na plaży HotSpot!