21 maja 2018 r. rozpoczęła się elektroniczna rekrutacja do szkół podstawowych. Rodzice mają czas na złożenie wniosków do 25 maja 2018 r. Później system elektroniczny będzie nieaktywny.
W tym samym czasie rodzice muszą złożyć w szkole podstawowej I wyboru wydrukowane zgłoszenie rekrutacyjne lub wniosek rekrutacyjny wraz z wymaganymi załącznikami.
Do rekrutacji przystępują dzieci mieszkające we Wrocławiu, urodzone w:
– 2011 r. – jako 7 – latki,
– 2012 r. – jako 6 – latki – jeżeli realizowały, w roku szkolnym 2017/2018, wychowanie przedszkolne albo posiadają opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
Można wybrać maksymalnie 3 szkoły.
5 czerwca 2018 r. będą ogłoszone listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkół podstawowych. Po tym terminie ruszy nabór uzupełniający do klas I w publicznych szkołach podstawowych, w których będą jeszcze wolne miejsca. Ten etap odbywać się będzie bez narzędzi elektronicznych.
W roku szkolnym 2018/2019 we Wrocławiu będzie działać 80 szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto. Planowane jest otwarcie 219 oddziałów klas pierwszych (w tym 8 oddziałów integracyjnych).
Kolejność zgłoszeń elektronicznych nie ma znaczenia. Ważne, aby zarejestrować dziecko w systemie rekrutacyjnym oraz dostarczyć wymagane dokumenty do szkoły I wyboru w dniach 21 – 25 maja 2018 r. System będzie aktywny pod adresem: rekrutacje.edu.wroclaw.pl
Szczegółowe zasady rekrutacji dostępne są: https://www.wroclaw.pl/rekrutacja-elektroniczna-do-szkol-i-przedszkoli-informacje