Zachęcamy do zapoznania się z publikacją podsumowującą projekt #muzealniaki, inicjowany przez ossolińskie Muzeum Pana Tadeusza od 2017 roku. W ramach tej akcji społecznej, we współpracy z innymi instytucjami kultury, aktywnie działa się na rzecz przekonania, że muzea, biblioteki i galerie sztuki nie powinny mieć ograniczeń wiekowych, a kontakt z kulturą warto nawiązywać już od najmłodszych lat.

Muzeum Pana Tadeusza, od swojego powstania w 2016 roku, kładzie ogromny nacisk na ofertę skierowaną do dzieci i młodzieży. Obejmuje ona zarówno najmłodszych przedprzedszkolaków, jak i licealistów. Od roku 2019 muzeum realizuje szkolenia dla kadr instytucji kultury, dostosowując je do potrzeb pracowników związanych z tworzeniem i realizacją oferty skierowanej do najmłodszych odbiorców.

POBIERZ PUBLIKACJĘ: TUTAJ

W bieżącym roku, projekt skoncentrował się na trudnym, lecz istotnym zagadnieniu – rozmowie na temat potrzeb i oczekiwań nastolatków.

Już po raz piąty, projekt gromadzi doświadczenia praktyków i ekspertów, tworząc publikację oraz film szkoleniowy. Mamy nadzieję, że te materiały staną się źródłem inspiracji, mobilizacji i wsparcia dla kadry instytucji kultury w mniejszych miejscowościach. Podjęta tematyka, choć trudna, wnosząca nowe spojrzenie na pracę z młodzieżą, przyczynia się do podniesienia jakości i atrakcyjności oferty kulturalnej dla tej grupy odbiorców.

 

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułIn vitro bez limitu we Wrocławiu. Miasto rozszerza program
Następny artykułFasada Roku 2023 – dwa tytuły i wyróżnienie dla wrocławskich budynków
Redaktorka naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.