Zakupy już dawno częściowo przeniosły się do świata online, ale nigdy w takim stopniu jak teraz. Polacy przekonują się do kupowania zdalnie nawet produktów spożywczych. Sklepy wirtualne zyskują nowych klientów, z których większość od razu zostaje na stałe. Przyczyny są oczywiste.
Dojazd w korkach, później długi spacer alejkami wśród innych klientów, poszukiwania na półkach. W końcu w koszyku jest wszystko – lub prawie wszystko, bo czegoś na półce mogło już nie być – ale do kasy długa kolejka.
Później już tylko spacer z ciężkimi torbami do auta i powrót. Czas? To zależy. Czy można szybciej i przyjemniej? Na pewno tak.
Jedna czwarta Polaków kupuje produkty spożywcze online
W dzisiejszych czasach można wcale nie chodzić do sklepów stacjonarnych. Teoretycznie wszystko da się kupić online, z dostawą do domu. Klientów sklepów internetowych przybywa z roku na rok. W 2019 roku zakupy online robiło 62% Polaków, rok później już 73%*. Prawie jedna trzecia Polaków kupuje 2 lub 3 razy w miesiącu**. Najczęściej ubrania, sprzęt elektroniczny, kosmetyki i perfumy.
Zakupy spożywcze online nie są u nas jeszcze tak popularne jak na Zachodzie, ale 23% Polaków robi je przynajmniej raz w miesiącu**. W dużych miastach nawet dwa razy częściej. Jak deklaruje Frisco.pl – najchętniej wybierany w Warszawie sklep online na duże zakupy do domu, który we Wrocławiu działa od grudnia 2020 roku – stali klienci robią zakupy regularnie raz na dwa tygodnie. Wiele wskazuje na to, że liczba klientów sklepów spożywczych online będzie dalej rosła. Obecnie ze sklepu Frisco.pl w Warszawie korzysta 120 tysięcy gospodarstw domowych, czyli tyle co z 12 stacjonarnych hipermarketów.
Wirtualny vs stacjonarny
Polacy, którzy robią online duże zakupy do domu, doceniają tę metodę za wygodę, prostotę i szybkość. Sklep jest zawsze otwarty, nie trzeba dojeżdżać, chodzić alejkami, stać w kolejkach i dźwigać toreb. Wystarczy wejść na stronę internetową lub uruchomić aplikację mobilną, dodać produkty do wirtualnego koszyka i natychmiast zapłacić. We Frisco.pl zakupy dostarczane są pod same drzwi, nawet na następny dzień, o wybranej przez klienta godzinie. Zamówienie praktycznie zawsze jest kompletne – pod drzwi jest dostarczone dokładnie to, co zostało zamówione, bez zamienników.
W sklepie stacjonarnym produktów trzeba szukać samemu. W sklepie online zakupy ułatwia wyszukiwarka. Co więcej, sklep podpowie nam, co wrzucić do koszyka – na podstawie poprzednich wizyt w sklepie oraz wyborów innych Klientów. Strona jest przejrzysta, a produkty jednoznacznie podzielone na kategorie i opisane. Dzięki filtrom oraz specjalnym oznaczeniom można w prosty sposób znaleźć produkty dopasowane do każdej diety – wegetariańskie, wegańskie, bez glutenu czy laktozy. Przejrzystość strony i łatwość jej obsługi są wśród najczęściej wskazywanych zalet przez Klientów Frisco.pl.
Ceny? Na takim samym poziomie jak w dużych sklepach stacjonarnych. Oczywiście, klienci sklepu online mogą też liczyć na setki promocji. Poza tym oszczędzają w inny sposób. Sklep online ułatwia bardziej przemyślane i zaplanowane zakupy.
Świeżość? Zakupy online na Frisco.pl to gwarancja świeżości i najwyższej jakości produktów, które nie leżą na półkach, lecz są przechowywane w magazynie. Produkty świeże, takie jak warzywa i owoce, dostarczane są przez lokalnych producentów nawet dwa razy dziennie. Dzięki temu droga od producenta do Klienta jest najkrótsza i daje gwarancję świeżości. Działając wyłącznie online, Frisco.pl może zapewnić lepszą kontrolę dostępności produktów, a w rezultacie wyeliminować konieczności oferowania Klientom zamienników.
* Źródło danych: „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”
** Źródło danych: „Zakupy przez Internet – Raport z badania rynku 2020” – CBRE
O Frisco.pl:
Frisco.pl to działający od 14 lat największy supermarket internetowy w Polsce, będący nowoczesną i wygodną alternatywną dla dużych zakupów spożywczych w sklepach stacjonarnych. Oferuje szeroki asortyment produktów oraz ceny na poziomie hipermarketów. Dzięki temu zapewnia możliwość zaoszczędzenia czasu oraz zrobienia w jednym miejscu kompleksowych zakupów z dostawą, bez wychodzenia z domu. Frisco.pl posiada własne zaplecze magazynowe z zaawansowanym systemem obsługi zamówień. By zapewnić najwyższą jakość produktów świeżych, są one porcjowane i pakowane bezpośrednio u dostawców pod indywidualne zapotrzebowanie. Zamówienia są następnie dostarczane pod wskazany adres od poniedziałku do niedzieli w określonej przez klienta godzinie.