Zostań radnym lub radną na swoim Osiedlu

0

Od 6 września przyjmowane są zgłoszenia od osób, które chcą kandydować na radnych osiedlowych w zbliżających się wyborach. Rejestracją wniosków zajmuje się Miejska Komisja Wyborcza, która dyżuruje w określonych dniach między 6 a 17 września.

Warunki formalne, jakie muszą spełnić kandydaci na radnych osiedlowych określone są w ordynacji wyborczej. To m.in. pełnoletność, obywatelstwo polskie lub innego kraju UE, prawo wybieralności.

Osoby rejestrujące swoją kandydaturę muszą także stale zamieszkiwać na terenie Osiedla, z którego kandydują. Fakt ten potwierdza wpis do stałego rejestru wyborców. Radni osiedlowi to mieszkańcy, którym szczególnie zależy na najbliższej okolicy. Na tym, by osiedle było miejscem wspólnoty, gdzie mieszkańcy czują więź ze sobą nawzajem oraz miejscem, w którym żyją.

Do składanych wniosków kandydaci dołączają także listę z podpisami osób popierających kandydaturę. – Na podstawie doświadczeń lat ubiegłych radzimy kandydatom i kandydatkom, by nie była to minimalna liczba 15 osób popierających, lecz więcej. Kandydaturę poprzeć mogą bowiem także tylko osoby stale zamieszkujące na terenie osiedla, które znajdują się w stałym rejestrze wyborców.  – przypomina Andrzej Kubica, przewodniczący Miejskiej Komisji Wyborczej – Dane osób popierających jak i kandydatów na radnych będą weryfikowane, a kandydaci, którzy nie spełniają powyższych wymogów, nie będą mogli znaleźć się na listach wyborczych.

Dyżury Miejskiej Komisji Wyborczej zostały wyznaczone w następujących dniach:

  • 6 września 2021 r. (poniedziałek), w godz. 15.30-17.00
  • 8 września 2021 r. (środa), w godz. 15.30-17.00
  • 10 września 2021 r. (piątek), w godz. 15.30-17.00
  • 13 września 2021 r. (poniedziałek), w godz. 15.30-17.00
  • 15 września 2021 r. (środa), w godz. 15.30-17.00
  • 16 września 2021 r. (czwartek), w godz. 15.30-17.00
  • 17 września 2021 r. (piątek), w godz. 15.30-18.00

Zgłoszenia kandydatów na radnych będą przyjmowane w siedzibie Miejskiej Komisji Wyborczej (budynek Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, sala 215).

Urzędnicy, przyjmujący zgłoszenia, radzą, by z rejestracją nie czekać do ostatniego momentu – może wówczas zabraknąć czasu na poprawę ewentualnych pomyłek czy uchybień formalnych.

Szczegółowe informacje i wzory niezbędnych dokumentów są dostępne na stronie: Biuletynu Informacji Publicznej UM Wrocławia (bip.um.wroc.pl) oraz w specjalnym serwisie miejskim: www.wroclaw.pl/wyboryro

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułRyanair zapowiada 30 kierunków i 80 lotów tygodniowo z Wrocławia!
Następny artykułUwielbiani przez dzieci Masza i Niedźwiedź we Wrocławiu!
Redaktorka naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.