We Wrocławiu trwają intensywne prace związane z modernizacją infrastruktury transportowej. Pasażerów komunikacji miejskiej oraz kierowców czekają istotne zmiany – zarówno w rejonie ul. Świdnickiej, jak i przy Tarczyński Arena oraz na ul. Stanety. Inwestycje mają na celu poprawę komfortu podróży, bezpieczeństwa oraz jakości infrastruktury drogowej i przystankowej. Poniżej przedstawiono szczegóły prowadzonych działań.
Budowa peronu wiedeńskiego na przystanku Świdnicka Arkady
Rozpoczęcie prac: 15 czerwca
Od 15 czerwca rozpoczną się przygotowania do budowy peronu wiedeńskiego na przystanku Świdnicka Arkady. W pierwszej kolejności zbudowana zostanie tymczasowa platforma przystankowa dla pasażerów – po drugiej stronie skrzyżowania z ul. Piłsudskiego, na lewym pasie jezdni ul. Świdnickiej, w pobliżu wiaduktu kolejowego.
Organizacja ruchu:
Ruch pasażerski oraz przystanki autobusowy i tramwajowy zostaną przeniesione na nową platformę od soboty 21 czerwca.
Ruch pieszy zostanie przekierowany do podcieni Arkad, a na jezdni wyłączony zostanie prawy pas.
Od 16 czerwca zostaną wprowadzone ograniczenia w parkowaniu przy pl. Kościuszki w związku z organizacją zaplecza budowy.
Cel inwestycji:
Budowa peronu wiedeńskiego ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa oraz komfortu pasażerów, szczególnie osób z ograniczoną mobilnością. Tego typu przystanki ułatwiają wsiadanie do tramwaju z poziomu chodnika.
Lokalizacja i koszt:
Perony wiedeńskie funkcjonują już m.in. na ul. Traugutta, Piłsudskiego, Krupniczej, Hubskiej, Trzebnickiej i Szczytnickiej.
Najnowsze inwestycje powstają na ul. Pomorskiej, moście Pomorskim, Sienkiewicza i Piastowskiej.
Koszt prac: 978 662 zł
Termin zakończenia: uruchomienie peronu docelowego – 1 września
Wykonawca: Rotomat
Uwaga: Przystanek Świdnicka Renoma objęty jest osobną inwestycją – trwa aktualizacja dokumentacji projektowej.
Remont zadaszenia peronu przy Tarczyński Arena
Trwają prace modernizacyjne zadaszenia przystanku tramwajowego Tarczyński Arena (ul. Lotnicza).
Naprawa prowadzona jest równolegle do prac torowych MPK, dlatego nie powoduje dodatkowych utrudnień dla pasażerów.
Zakres prac obejmuje:
Analizę przyczyn awarii.
Wzmocnienie i zabezpieczenie antykorozyjne słupów.
Naprawę betonu i wypełnienie pustek konstrukcyjnych.
Czyszczenie stalowych elementów i zabezpieczenie ich powłoką antykorozyjną.
Usunięcie starej izolacji.
Reprofilację powierzchni i nowe pokrycie z żywic metakrylowych (MMA).
Demontaż tymczasowych podpór.
Koszt inwestycji: 1,456 mln zł
Termin zakończenia: 31 sierpnia
Generalny wykonawca: Rotomat
Ostatni etap remontu ul. Stanety: nowa nawierzchnia na skrzyżowaniu
Nowa organizacja ruchu: noc z 13 na 14 czerwca
W nocy z 13 na 14 czerwca wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu umożliwiająca realizację ostatniego etapu remontu ul. Stanety – przebudowy skrzyżowania z ul. Gorlicką i Mulicką.
Zmiany w ruchu:
Na ul. Stanety przywrócony zostanie ruch dwukierunkowy, w tym dla autobusów.
Na skrzyżowaniu obowiązywać będzie ruch wahadłowy z powodu prac na połowie jezdni.
Zakres prac:
Rozbiórka kostki brukowej i ułożenie nowej nawierzchni z asfaltobetonu.
Przewidywany czas realizacji: około tygodnia
Zakończenie inwestycji: 28 czerwca
Przypomnienie:
W pierwszym etapie robót (od 1 czerwca) prowadzono remont wyniesionych przejść dla pieszych, a ruch odbywał się tylko w jednym kierunku. Autobusy kursowały trasą objazdową.