Wyjątkowy pasażer w najnowszym autobusie we Wrocławiu

0
a

Zakończyły się trwające od kilku tygodni dostawy nowych autobusów dla Wrocławia. Jest to łącznie 60 pojazdów Mercedes-Benz Citaro 2, które wymienią kilkunastoletnie autobusy wrocławskiego przewoźnika.

Dzięki tej inwestycji znacząco polepszy się komfort podróżowania MPK Wrocław.

W ciągu dwóch lat wrocławska komunikacja miejska wzbogaciła się o 130 nowych autobusów. Tak znaczące inwestycje mają zachęcić nieprzekonanych do pozostawienia samochodów w domach i korzystania z MPK. Nowe autobusy to lepsza jakość wrocławskiej komunikacji miejskiej.

Kiedy dwa lata temu zaczynałem pracę na rzecz Wrocławia jako prezydent, deklarowałem, że komunikacja miejska jest moim priorytetem. Nowe autobusy, które właśnie odbieramy, są tego dowodem – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. – Cieszę się, że będziemy mogli podróżować nowszymi pojazdami, które pokazują, że Wrocław wcale nie odstaje od innych miast, jeśli chodzi o tabor autobusowy. Warto podkreślić, że w ciągu dwóch lat mojej prezydentury na rozwój naszego lokalnego przewoźnika przeznaczyliśmy już blisko 800 mln zł, a do tego cały czas inwestujemy w TORYwolucję. To kolejne 80 mln zł, a wszystko po to, aby po Wrocławiu jeździło się sprawniej i bezpieczniej – zapewnia prezydent Wrocławia.

Mieszkańcy znają już autobusy marki Mercedes-Benz Citaro 2, ponieważ pojazdy tej marki jeżdżą już od dwóch lat po ulicach Wrocławia. Są one jednymi z najnowszych pojazdów na rynku. Gwarantują bezpieczeństwo i wygodę zarówno pasażerom, jak i zatrudnianym przez niego kierowcom. Nowe nabytki są również przyjaźniejsze dla środowiska, ponieważ spełniają najsurowsze normy spalania EURO6.

Dzięki nowym pojazdom średni wiek wrocławskich autobusów spadnie do niecałych 5 lat – zaznacza prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Zdecydowaną część naszej floty stanowią już nowe, klimatyzowane i przyjazne dla środowiska mercedesy. Możemy więc śmiało powiedzieć, że w tym momencie zaczyna się nowy, lepszy rozdział wrocławskiej komunikacji.

Dzięki nowej dostawie aż 85% wrocławskich autobusów (MPK razem z podwykonawcami) ma już klimatyzację. Autobusy posiadają też m.in. monitoring, bogaty system informacji pasażerskiej z licznymi monitorami wewnątrz pojazdu oraz porty USB do ładowania smartfonów. Mercedesy Citaro posiadają również tzw. moduł rekuperacyjny, w którym magazynowana jest energia odzyskiwana podczas hamowania, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa, a tym samym mniejszą emisję dwutlenku węgla.

Za dostarczenie Mercedesów do wrocławskiego MPK odpowiada wyłoniona w przetargu firma EvoBus Polska wraz z Pekao Leasing.

Cieszę się, że mimo pandemii kontrakt podpisany w marcu z krótkim czasem realizacji zamykamy o czasie. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy to umożliwili: od pracowników fabryki do zespołu rejestrującego pojazdy – Artur Konarski, CEO EvoBus Polska.

Każdy mógł dziś dokładnie przyglądnąć się nowo zakupionym autobusom. Miejski przewoźnik prezentował je od rana do godziny 17 w kilku wybranych punktach w całym Wrocławiu: przy Porcie Lotniczym, Hali Stulecia, Galerii Pilczyckiej, WTWK Partynice, placu Solnym i na ul. Oławskiej. Przy każdym znalazły się tablice z najważniejszymi informacjami na ich temat.

W pobliżu Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych do autobusu zajrzał wyjątkowy pasażer – koń. Przestrzeń wewnątrz pojazdu jest na tyle duża, że z powodzeniem zmieścił się wewnątrz.

Autobusy zostały wzięte w 10-letnią dzierżawę. Koszt kontraktu wyniósł 122,5 mln zł.

 

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułNie taki Manhattan straszny, jak mówią – historia sedesowców
Następny artykułLodowisko Stadion Wrocław – już otwarte!
Redaktorka naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.