Telefon zaufania na wrocławskim tramwaju. MPK współpracuje z Rzecznikiem Praw Dziecka

0

MPK Wrocław pomoże dzieciom dowiedzieć się o przeznaczonym dla nich telefonie zaufania. To dzięki rozpoczętej właśnie współpracy z Rzecznikiem Praw Dziecka. Z pomocy może skorzystać każdy młody człowiek zmagający się z problemami z depresją, samotnością czy aktami agresji.

Na jednym z tramwajów wrocławskiego MPK będzie widniał numer telefonu 800 12 12 12 oraz adres internetowego czatu czat.brpd.gov.pl. Korzystając z nich dzieci i młodzież mogą bezpłatnie i zupełnie anonimowo skontaktować się z ekspertami, którzy pomogą im w rozwiązaniu trudnych problemów.

Pandemia koronawirusa i wywołana nim izolacja pociągnęła ze sobą kolejną pandemię. Pandemię niepokoju, depresji, strachu, niepewności i agresji. To mnóstwo emocji, z którymi młodzi ludzie nie zawsze mogą sobie poradzić – zauważa prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Jako społecznie odpowiedzialny przewoźnik, od dawna włączamy się w walkę z takimi właśnie negatywnymi zjawiskami i cieszymy się, że i tym razem będziemy mogli pomóc.

Specjalne malowanie informujące o telefonie zaufania znalazło się na jednym z dwukierunkowych tramwajów typu Skoda 19T, stacjonującym na Zajezdni Tramwajowej Borek. Obsługiwał będzie różne linie na terenie niemal całego miasta.

Uruchomiony przeze mnie całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania 800 12 12 12 oraz specjalny czat internetowy pełnią rolę „poradni pierwszego kontaktu” dla dzieci i młodzieży w całej Polsce. Dzięki współpracy z Ministerstwem Zdrowia i Ministerstwem Edukacji i Nauki nasi eksperci dyżurujący przy telefonie i czacie udzielają wszechstronnego wsparcia potrzebującym. Nie tylko w zakresie pomocy psychologicznej, co jest oczywiście podstawowym zadaniem, lecz także przy rozwiązywaniu problemów szkolnych – tłumaczy Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak.

W Dziecięcym Telefonie Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12 oraz na czacie internetowym czat.brpd.gov.pl przez całą dobę, codziennie, przez cały rok, dyżurują eksperci, którzy udzielają pomocy dzieciom i młodzieży. Telefon i czat są darmowe. Można zadzwonić także z telefonu komórkowego, a do czatu nie trzeba ściągać żadnych aplikacji i nie trzeba się logować. Pod numer interwencyjny mogą też dzwonić osoby dorosłe, aby zgłosić problemy dzieci.

Nowy numer zaufania dla dzieci i młodzieży doskonale wpisuje się w naszą kampanię Wrocław bez Przemocy. Na przystankach, biletomatach, monitorach w autobusach i tramwajach publikujemy informacje gdzie i jak można uzyskać pomoc. Chcemy uwrażliwiać mieszkańców, by reagowali na przemoc,  Wiedzieli, że są różne rodzaje przemocy  i wiedzieli gdzie i do kogo się zwrócić – mówi Joanna Nyczak, dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych UMW.

Wrocław od lat prowadzi i wspiera działania, których celem jest zwrócenie uwagi na problem przemocy oraz zapewnienie jej ofiarom i świadkom dostępu do różnych form pomocy – wsparcia psychologicznego, materialnego, organizacyjnego.

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane