Już wkrótce kolejne remonty ulic we Wrocławiu. Tunele pod placem Dominikańskim oraz wiadukt na Armii Krajowej. Sprawdźcie szczegóły i utrudnienia.
Remont tuneli pod placem Dominikańskim
Jezdnie w obydwu tunelach samochodowych wraz z ulicą Inżynierską tworzą pakiet nr 4 wrocławskim remontów. Koszt remontu wspomnianych trzech odcinków ulic wyniesie ponad 4 mln zł.
Od 2 sierpnia obowiązuje połówkowe zajęcie jezdni w tunelu północnym (pas prawy), a od 4 sierpnia w tunelu południowym (pas lewy).
Wymiana nawierzchni obejmie odcinki:
- dla dla tunelu północnego 600 mb, pow. 4200 m2 – odcinek od zjazdu przy skrzyżowaniu z Podwalem aż do wyjazdu za skrzyżowaniem Ofiar Oświęcimskich;
- dla tunelu południowego dł. 500 mb, pow. 3500 m2 – odcinek od zjazdu do tunelu w okolicach kościoła św. Krzysztofa aż do wyjazdu przy skrzyżowaniu z Podwalem.
Aby zminimalizować utrudnienia wynikające z prac sprzętu budowlanego na powierzchni blisko 7700 m2, zadanie będzie realizowane przy połówkowym zamknięciu każdej z jezdni.
Zakres prac obejmie:
- usunięcie frezarką spękanej i wykruszającej się nawierzchni asfaltowej na całym odcinku,
- ułożenie dwóch warstw nowej nawierzchni z asfaltobetonu, przedzielonej siatką stalowo – węglową,
- regulacja i wymiana pokryw studni, wpustów i krawężników,
- odtworzenie oznakowania poziomego.
Czas trwania prac drogowych – około 3 tygodnie, maksymalnie do końca sierpnia.

Wiadukt w ciągu alei Armii Krajowej
W sierpniu miasto zamierza naprawić dylatację na wiadukcie wschodnim (kierunek do węzła z AWW i ul. Krakowską) nad torami kolejowymi w ciągu al. Armii Krajowej.
Prace będą polegały na wymianie zniszczonych dylatacji bitumicznych na nowe, elastyczne urządzenia poliuretanowe zarówno na jezdni, jak i w części chodnikowej wiaduktu.
Inwestycja poprawi nawierzchni i komfort korzystania z drogi wszystkich jej użytkowników – pieszych, rowerzystów i kierowców. Istniejące dylatacje bitumiczne uległy znacznemu wyeksploatowaniu i deformacjom.
Od 4 sierpnia zajęty zostanie środkowy (czynny prawy) pas ruchu na jezdni wraz z lewą stroną na ciągu pieszo rowerowym.
Po wykonaniu robót na pasie prawym wykonawca przeniesie się na pas lewy.
Termin realizacji prac i trwania utrudnień w ruchu – maksymalnie do końca sierpnia.
