Oddział 8 PKO Banku Polskiego w CH Korona we Wrocławiu przy ulicy B. Krzywoustego 126 obsługuje klientów niezmiennie od 23 lat. Od połowy listopada klienci mogą korzystać z nowej, zmodernizowanej, cyfrowej przestrzeni.
Cztery uniwersalne stanowiska dla doradców – wyposażonych w nowoczesne urządzenia kasjerskie, jeden kameralny i dyskretny pokój spotkań, samoobsługowe stanowisko internetowe, ogólnodostępne ekrany – to tylko niektóre rozwiązania w oddziale poprawiające jakoś obsługi klientów.
Miejsce, w którym działa oddział znajduje się w jednej z największych galerii handlowych we Wrocławiu – CH Korona. Przestrzeń zmodernizowanego oddziału posiada charakter uniwersalny. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów przy czterech stanowiskach doradczo-transakcyjnych oraz w jednym kameralnym pokoju spotkań. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu. W oddziale obsługę klientów, głównie indywidualnych, prowadzi 8 doradców
– W obecnej lokalizacji działamy już 23 lata, co oznacza, że mamy klientów, którzy są już z nami od dawna i cały czas poszerzamy naszą bazę. Klienci nam ufają, ponieważ każdego traktujemy indywidualnie w zależności od potrzeb, z jaką nas odwiedzają. W nowej przestrzeni szczególną uwagę poświęcimy klientom bankowości osobistej, osobom starszym oraz z niepełnosprawnościami. Chcemy im asystować i edukować ich w załatwianiu codziennych bankowych spraw poprzez udogodnienia technologiczne, które już teraz mamy w placówce. Jesteśmy zespołem, który sprawnie reaguje na zmiany zachodzące na rynku. Jako jeden ze stu oddziałów PKO Banku Polskiego do 9 września prowadziliśmy wymianę hrywien na złote dla obywateli Ukrainy, którzy przyjechali do nas uciekając przed wojną. Była to realna pomoc dla osób, które były zmuszone opuścić swój dom – podkreśla Izabela Węglińska, dyrektor Oddziału 8 PKO Banku Polskiego we Wrocławiu.
Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystania z kanałów zdalnych.
Kilka pytań do Izabeli Węglińskiej, dyrektor Oddziału 8 PKO Banku Polskiego we Wrocławiu:
- Oddział 8 PKO Banku Polskiego we Wrocławiu obsługuje klientów od 23 lat. Czym oddział jest dla lokalnej społeczności?
Siedziba Oddziału 8 we Wrocławiu znajduje się w jednym z najstarszych centrów handlowych, w dzielnicy Psie Pole. Miejsce to jest nie tylko korzystnie skomunikowane z centrum miasta, ale też sąsiaduje z blisko położoną aglomeracją wiejską, dlatego przyjeżdżają tu całe rodziny załatwiać kompleksowo wiele spraw jednocześnie, w tym bankowe. Na przestrzeni lat mamy okazję obserwować, jak z przyprowadzanych do nas maluchów rośnie nowe pokolenie naszych klientów. Wieloletnia współpraca i przyjazne relacje powodują, że klienci niezmiennie od lat chętnie korzystają z usług naszej placówki. Nie bez znaczenia jest dostępność do usług bankowych w korzystnych godzinach, tj. od 9.00 aż do 19.00. Poza tym jako jedyny oddział banku w mieście pracujemy też w soboty.
- Jaki rodzaj klientów potrzebuje w Pani oddziale szczególnego zaopiekowania?
Każdy klient jest dla nas ważny i każdemu staramy się pomóc jak najlepiej potrafimy. Do grupy klientów, którzy potrzebują jednak szczególnego zaopiekowania zaliczyłabym te osoby, które dotychczas nie korzystały lub obawiają się korzystać z usług bankowości mobilnej i internetowej. Pracownicy naszego oddziału chętnie angażują się w edukację takich klientów, by mogli oni samodzielnie i przede wszystkim bezpiecznie dokonywać wszelkich operacji związanych ze swoimi finansami. Ma to szczególne znaczenie w obecnych czasach, kiedy dochodzi do wielu prób wyłudzeń pieniędzy np. popularną metodą „na wnuczka” czy „na policjanta”. I muszę tu podkreślić, że dzięki zaangażowaniu i dociekliwości naszych pracowników i zaufaniu do nas naszych klientów już nie raz udało się ich uchronić przed przejęciem ich oszczędności przez osoby nieuprawnione.
- Jaki kierunek obiera Pani na najbliższy czas w działalności swojego oddziału?
Będziemy nadal wychodzić naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom naszych klientów indywidualnych. Zapraszamy wszystkich szukających nowoczesnego banku – znajdziemy rozwiązania dla każdego – uczniów, studentów, dorosłych i seniorów. Zależy nam na tym, aby klient chciał do nas wracać i to jest nasz cel każdego dnia.
- Z czego jest pani wyjątkowo dumna jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?
Jestem dumna, że nasz oddział stał się placówką pokoleniową. To nasz atut. Przywiązanie do marki i zaufanie do profesjonalnych doradców korzystnie wpływa na wzrost liczby klientów. Cieszę się, że polecają nas swoim bliskim i znajomym. Nasi klienci doskonale wyczuwają przyjazną atmosferę w oddziale i z zaufaniem powierzają nam swoje sprawy.
Bardzo się cieszę, że oddział został odświeżony i ma wystrój zgodny z aktualnymi standardami obowiązującymi w PKO Banku Polskim. Dla klientów na pewno jest ważne, aby być obsługiwanym przez profesjonalnych i uśmiechniętych pracowników, w czystych i estetycznych wnętrzach. A czas oczekiwania na obsługę, spędzony na wygodnej kanapie, zapewne będzie też dla klientów chwilą relaksu i przyjemności.