Najwęższy przystanek w mieście… zamienia się w Węzeł Przesiadkowy!
Tego miejsca już niedługo nie poznacie! Wrocław przebuduje skrzyżowanie ulic Dubois i Drobnera. Niebawem kończy się projektowanie tej inwestycji i już wiemy jak całość ma wyglądać. To będzie prawdziwa rewolucja, która pozwoli utworzyć komfortowe miejsce przesiadkowe dla pasażerów komunikacji zbiorowej. Wraz z modernizacją infrastruktury podziemnej to zadanie szacowane jest na 50 mln. zł. A budowa potrwa 18 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.  

Znikną istniejące przystanki tramwajowe na tej ulicy. Ich dzisiejsza szerokość – szczególnie w kierunku centrum – jest bardzo wąska, nie ma miejsca na barierki odgradzające przystanek od jezdni, trudno na przystanku wyminąć się np. z wózkiem dziecięcym.
– Dzięki zmianie geometrii układu jezdni i przesunięciu szyn na całym skrzyżowaniu uda się zaprojektować nowe, bezpieczne i pełnowymiarowe autobusowo-tramwajowe perony przystankowe. Przy peronach będą mogły w każdym kierunku zatrzymać się z powodzeniem dwa tramwaje albo tramwaj i autobus. Taka zmiana pozwoli przenieść w to miejsce przystanki z obrębu skrzyżowania, co poprawi przepustowość, zapewni wygodę pasażerom przy ewentualnych przesiadkach i ułatwi przejazd kierowcom. Powstanie minicentrum przesiadkowe będące swoistą bramą na Nadodrze, Popowice, Szczepin i Stare Miasto – mówi przewodniczący Rady Miasta Sergiusz Kmiecik.

Remont zakłada przebudowę ponad 500 m torowiska tramwajowego i 1200 m bieżących sieci trakcyjnej. Na przystankach i na Drobnera pojawi się zieleń. Na peronach będzie to 8 drzew, które dadzą cień w słoneczne dni. Uzupełnieniem będą trejaże z pnączami. W obrębie skrzyżowania wprowadzone zostaną m.in. ogrody deszczowe, a miejsca, w których nie można ze względu na bezpieczeństwo sadzić drzew, obsadzone zostaną różami.
– W sumie planujemy posadzić tu 19 drzew, 1375 szt. krzewów liściastych, 1525 szt. pnączy, 1080 szt. traw ozdobnych, 270 szt. półkrzewów, 270 szt. roślin cebulowych. Istniejący piękny platan klonolistny usytuowany przy ul. Drobnera zyska znacznie większą powierzchnię biologicznie czynną  – dodawała Elżbieta Urbanek, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu.

Na obu ulicach miasto przebuduje jezdnie, wybuduje nowe bezpieczne drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe, które połączą się z budowaną obecnie infrastrukturą m.in. na ul. Pomorskiej czy w drugiej części ul. Dubois.

– Powstanie nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy na wysokości ulicy Cybulskiego, co poprawi bezpieczeństwo w rejonie mostów Uniwersyteckich. Przebudujemy oświetlenie – pojawią się 54 energooszczędne latarnie i dodatkowo doświetlimy przejścia dla pieszych – wyliczał Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji.

To kompleksowa realizacja – Wrocławskie Inwestycje czekają prace na podziemnych sieciach: energetycznej, gazowej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej oraz telekomunikacyjnej.

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułElektryczne rowery trójkołowe – główne zalety i przeznaczenie
Następny artykuł20 marca rusza rekrutacja do wrocławskich przedszkoli
Redaktorka naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.