Dolnośląska policja przeprowadziła w weekend szeroko zakrojoną kontrolę kierowców, którzy oferują usługi taksówkarskie. W przygotowaniach do akcji bezcenna okazała się pomoc urzędników Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia, którzy przeszkolili przeszło 80 funkcjonariuszy.
– Wszystko, co robimy ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa wrocławianek i wrocławian. O takie kontrole zabiegało zresztą środowisko tzw. tradycyjnych taksówkarzy – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.
W szeroko zakrojonej akcji służb, która odbyła się w miniony weekend na terenie Wrocławia, udział wzięło ponad 180 funkcjonariuszy policji, straży granicznej, inspekcji transportu drogowego i służb skarbowych. Efekt? Skontrolowano 245 pojazdów. Wystawiono ponad 60 mandatów, zatrzymano 30 dowodów rejestracyjnych. 8 osób nie posiadało licencji uprawniającej do świadczenia usług w zakresie przewozu osób a 4 taksówkarzy zatrzymano – m.in. z powodu posiadania środków zakazanych oraz jazdy pod wpływem alkoholu. Urząd reaguje na te wyniki i zapowiada kolejne kroki.
Taksówkarscy oszuści i przestępcy na celowniku
Nie od dziś wiadomo, że w kolejnych miastach dochodzi do przestępstw oraz nieprawidłowości w funkcjonowaniu taksówek oferujących usługi za pośrednictwem aplikacji. W obszarze działań Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia jest m.in. wydawanie licencji na przewozy osób taksówką, dlatego urzędnicy są w tej materii najbardziej kompetentni i zorientowani.
– Temat traktujemy bardzo poważnie, dlatego działamy dwutorowo. Z jednej strony szczegółowo weryfikujemy dokumenty przed wydaniem licencji, z drugiej współpracujemy z policją w zakresie szerszych kontroli, do przeprowadzania których uprawnione są tylko konkretne służby – tłumaczy Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu we wrocławskim Urzędzie Miejskim.
Urzędnicy przeszkolili policjantów
Które przepisy regulują kwestie legalności funkcjonowania taksówek? Jak powinna wyglądać prawidłowa licencja i jak oznaczony musi być pojazd? Co zmieni się w przepisach 2 stycznia 2023 roku? To tylko niektóre zagadnienia ze szkoleń, jakie eksperci Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia przeprowadzili dla przeszło 80 funkcjonariuszy.
Dobra współpraca między policją a Urzędem Miasta przy tej zorganizowanej akcji służb nie jest ostatnią wspólną inicjatywą obu stron. Zarówno Komenda Wojewódzka Policji, jak i wrocławski magistrat zapewniają, że podejmowanie kolejnych inicjatyw wymierzonych w nieuczciwych przedsiębiorców jest przesądzone.
Urząd reaguje na wyniki kontroli – stawiają na edukację pasażerów
Weekendowa akcja pokazała, że w tym obszarze dochodzi do nieprawidłowości. Urzędnicy wrocławskiego magistratu traktują sprawę poważnie i zapowiadają kolejne kroki.
– Zapewniam, że będziemy reagować na nieprawidłowości wśród osób zajmujących się przewozem osób tak stanowczo, jak tylko pozwala nam na to prawo. Dodatkowo, wyjdziemy z akcją edukacyjno-informacyjną dla wrocławskich pasażerów. Podpowiemy jak rozpoznać legalnie działającą taksówkę i zweryfikować prawdziwość licencji taksówkarza. Wszystko dla zapewnienia możliwie dużego poczucia bezpieczeństwa pasażerów – deklaruje Paulina Tyniec-Piszcz.