Wszystkim nam potrzeba nieco magii świąt. I nie, nie chodzi o szał zakupów. Chodzi o ten bajkowy, świąteczny element, który potrafiliśmy docenić jako dzieci. Przespaceruj się po mieście i obudź swoje wewnętrzne dziecko, które z radością i ciekawością zagląda przez szyby witryny.
Na jakie witryny patrzą przechodnie?
Dobra witryna to taka, która zaskakuje. Chodzi przecież o to, żeby zatrzymać na swoim lokalu wzrok mieszkańca lub mieszkanki i zaprosić ich do środka. Ważne jest, żeby dobrze zaprezentować swój asortyment, ale i opowiedzieć jakąś opowieść. Ekspozycje w witrynie mogą przybrać najbardziej szalone kształty i formy – tutaj przedsiębiorca ma największe pole do popisu.
“W zaskakującej, ciekawej witrynie wcale nie chodzi o to, żeby wydać na nią dużo pieniędzy lub przygotować wyszukane ozdoby czy dekoracje. Warto skorzystać z czegoś co się ma! Przedsiębiorcy często nie wiedzą jakie skarby mają za zapleczu.” mówi Sylwia Słowik, koordynatorka Dobrego Widoku
W aranżacji ciekawej witryny pomoże kilka wskazówek przygotowanych przez zespół Dobrego Widoku:
1. Spróbuj zamknąć oczy i wyobrazić sobie co powinien czuć klient, który przechodzi przez twój próg? Przejdź na drugą stronę ulicy i spójrz na swoją witrynę z oddalenia. Co widać w pierwszym momencie? A co chciałbyś, aby było widoczne?
2.Ekspozycja w witrynie to naprawdę najtańszy sposób, żeby zostać zauważonym “na mieście”. Czasem wystarczy użyć tego, co zalega w twojej piwnicy, czasem dołożyć do tego materiał w odpowiednim kolorze, kawałek papieru lub roślinę w doniczce.
3.Wyjdź po zmierzchu przed lokal i zobacz, czy twoja ekspozycja w witrynie jest widoczna. Nie? Przyda się dodatkowa lampa. Światło punktowe czy rozproszone? To zależy od Ciebie!
4.Zaskakuj. Święta w witrynie to nie tylko mikołaje i choinki co roku wyciągane z piwnicy. Sprzedajesz rowery? Przebierz je za renifery! Wykorzystaj swój asortyment i pokaż innym czym dla Ciebie jest świąteczny czas
Konkurs na najlepszą świąteczną aranżację witryny
Konkurs na najlepszą świąteczną aranżację witryny zaproszeni są wszyscy lokalni przedsiębiorcy i przedsiębiorczynie z 5 osiedli. W tym roku zapraszamy do udziału lokalne biznesy z Przedmieścia Świdnickiego, Gajowic, Jagodna, osiedla Powstańców Śląskich i Nadodrza – czyli wszędzie tam gdzie działa program Dobry Widok.
Jak co roku, celem konkursu jest wyłonienie najlepszych aranżacji świątecznych pośród witryn Wrocławia! W tym roku przyznamy 2 nagrody główne. Decydować o tym będzie jury oraz mieszkańcy i mieszkanki Wrocławia w głosowaniu online.
Główną nagrodą w konkursie jest kampania reklamowa w lokalnych mediach dla zwycięzców.
Wyniki obrad jury oraz głosowania mieszkańców i mieszkanek Wrocławia poznamy już 19 grudnia podczas rozdania nagród dla przedsiębiorców oraz na facebooku Dobry Widok.
Witrynę może zgłosić każdy!
Do zgłaszania swoich świątecznych aranżacji organizatorzy zapraszają przede wszystkim przedsiębiorców i przedsiębiorczynie chcących pochwalić się swoją witryną, ale kwalifikować witryny do konkursu mogą także mieszkanki i mieszkańcy Wrocławia!
Jak zgłosić do konkursu? Zrób zdjęcie witryny (najlepiej wieczorem) i prześlij na dobrywidok@dompokoju.org (nie zapomnij podać nazwy lokalu!)
Zgłoszenia można przesyłać do 10 grudnia!
Jak głosować w konkursie?
Głosowanie mieszkańców i mieszkanek rozpocznie się 12 grudnia za pośrednictwem specjalnego albumu na facebooku Dobry Widok. Aby oddać swoje głosy Wrocławianie i Wrocławianki będą mieli czas do 16 grudnia do godziny 16:30.
Wybierz witrynę, która budzi w Tobie ducha świąt oraz podoba Ci się najbardziej i zagłosuj na nią dodając reakcję (np. kciuk lub serduszko) pod jej zdjęciem.
Dbajmy o widoki Wrocławian!
Konkurs na witrynę świąteczną to nie tylko sposób na docenienie przedsiębiorców oraz ich pracę włożoną w prowadzenie biznesów. To przede wszystkim promowanie dobrych praktyk związanych z wyglądem lokali usługowych oraz uwrażliwienie przedsiębiorców na to, jak istotna jest nie tylko dla ich biznesu, ale dla wizerunku całej przestrzeni publicznej dobrze zaprojektowana, estetyczna witryna.
W zeszłym latach w konkursie wyróżnieni zostali między innymi: salon sukni ślubnych TesoroSi, klubokawiarnia Mleczarnia, cukiernia z tradycjami Łomżanka, sklep rowerowy Rowery Stylowe!