Usuwanie AdBlue ze sterownika to coraz bardziej popularny zabieg związany z wadliwym systemem oczyszczania spalin, który niestety, ale jest zmorą obecnej motoryzacji. Układ z mocznikiem AdBlue rujnuje portfele, nerwy i psychikę właścicieli pojazdów objętych usterką. Wszelkie próby jej naprawy kończą się z reguły porażką, a nowych części z uwagi na obecną, globalną sytuację ekonomiczno – gospodarczą po prostu nie ma! Efekt jest taki, że auta z taką usterką po prostu nie da się eksploatować, ale jest na to sposób!
Wyłączenie AdBlue jest bezpieczne dla pojazdu i wbrew pozorom nie wpływa negatywnie na ekologię auta
Wyłączenie AdBlue jest zabiegiem softwareowym, co oznacza, że wszelkie prace z tym związane polegają na wyłączeniu, a wręcz uśpieniu systemu i związanych z nim funkcji. Nie ma tu mowy o jakimkolwiek mechanicznym czy fizycznym usuwaniu komponentów.
Części, które tworzą system, czyli czujniki NOX, pompa adblue oraz zbiornik nadal pozostają na pokładzie. Proces usuwania AdBlue ogranicza się więc jedynie do modyfikacji sterownika co nie stanowi dla auta najmniejszych problemów. Funkcje filtra cząstek stałych nadal są pełnione, stąd też nie ma absolutnie żadnego ryzyka w kwestii przekraczania norm z uwagi na nadmierne dymienie. Wyłączony zostaje wyłącznie obieg mocznika, który jest końcowym etapem oczyszczania spalin, w rezultacie nie wpływającym na normy pojazdu.
Opinie osób, które zdecydowały się na programowe usuwanie AdBlue
Opinie osób, które skorzystały finalnie z usługi usuwania AdBlue są wyłącznie pozytywne. Dlaczego? Każdy właściciel auta borykającego się z awarią AdBlue zawsze zaczyna ratować tę sytuację wizytą w autoryzowanym serwisie. I tu pojawia się pierwszy problem. Koszty lub brak części.
Kosztowne wizyty w ASO, brak części lub konieczność wymiany całego układu
Pomijając aspekt horrendalnie drogich wizyt serwisowych należy dodać, że są one nieskuteczne, kosztowne i wymagające kolejnych odwiedzin na kasowanie błędów. Wszelkie próby permanentnego usunięcia kontrolek „check engine” serwisowym komputerem kończą się porażką, a auta nadal wpadają w tryb awaryjny i generalnie, są niezdatne do poruszania się po drogach.
Wówczas jedynym sposobem wydaje się zakup nowych części – czujników, pomp, zbiorników. Ale tutaj kolejna uwaga. Po pierwsze, wspomniane części z uwagi na globalną sytuację są obecnie trudno lub w ogóle niedostępne. Po drugie, należy pamiętać o tym, że układ oczyszczania spalin z natury jest wadliwy. Takie rozwiązanie potrafi odchudzić portfel o nawet kilkanaście tysięcy polskich złotych, a w dodatku może sprawiać podobne problemy w niedalekiej przyszłości. Po trzecie, uszkodzona pompa lub zbiornik musi zostać zmieniona w parze z towarzyszącym jej komponentem, więc usterka jednego z elementów wymaga zazwyczaj zakupienia co najmniej dwóch części.
Nieskuteczne próby regeneracji układu oczyszczania spalin
Awaria AdBlue popycha właścicieli samochodów do warsztatów próbujących ratować uszkodzone elementy klasyczną formą regeneracji. I niestety, kolejne rozczarowanie. Koszty takich akcji również nie należą do małych, a efekt, podobnie jak w przypadku prób kasowania błędów jest ten sam. Ponowne komunikaty na desce rozdzielczej z informacjami o awarii układu z AdBlue.
Najczęstsze komunikaty i objawy wskazujące na problem z AdBlue
Właściciele pojazdów objętych usterką układu znają je już na pamięć, a zaliczamy do nich:
– komunikat o koniczności dolania AdBlue do zbiornika mimo, że bak jest pełen
– komunikaty o awarii silnika
– komunikaty o usterce AdBlue
– komunikaty o ostatnich możliwych do pokonania kilometrów do czasu unieruchomienia auta
– samoczynnie pojawiające się i znikające na przemian kontrolki sygnalizujące o usterkach
Jakie marki najczęściej ulegają usterce AdBlue?
Niestety, ale największe problemy z układem oczyszczania spalin mają właściciele francuskich marek, takich jak Peugeot i Citroen . Ale nie jest to żadne pocieszenie dla fanów bardziej prestiżowych marek, ponieważ w segmencie premium również nie brakuje podobnych awarii.
I tu zaskoczenie, bo Mercedes, BMW czy Audi również rujnują zarówno psychikę i portfele właścicieli, a przecież mogłoby się wydawać, że ich ten problem nie dotyczy. Jest jednak zgoła inaczej. Takie problemy nie dotyczą też wyłączenie aut osobowych. Na te same usterki cierpią busy, pojazdy ciężarowe, a nawet maszyny budowlane. Mimo to, opcja na skuteczne pozbycie się usterki, zawsze pozostaje taka sama.
Programowe wyłączenie AdBlue ze sterownika i temat znika w zapomnienie.
Jesteś z Wrocławia? Masz problem z AdBlue i szukasz firmy, która wykona dla Ciebie usługę wyłączenia AdBlue?
Jak to mamy w zwyczaju pomagać Wrocławianom w rozwiązywaniu problemów oraz rekomendacji miejscówek, tak będzie i tym razem. Zabieg programowego wyłączenia AdBlue możecie wykonać w naszym mieście w firmie Usuwanie AdBlue, gdzie dostaniecie bezterminową gwarancje na usługę, zapewnienie o 100% rozwiązaniu usterki no i z tego co nam wiadomo, kawę też mają dobrą.