Marketing to dziedzina, która dynamicznie się rozwija i już dawno wyszła poza plakaty na witrynie sklepu oraz rozdawanie ulotek. Obecnie mamy do czynienia z o wiele bardziej zaawansowanymi odnogami marketingu, które precyzyjnie oddziałują dokładnie tam, gdzie są najbardziej potrzebne.
Z tego tekstu dowiesz się, dlaczego warto inwestować w content marketing i jak może na tym zyskać Twoja firma.
Content marketing, czyli co?
Content marketing to strategia, która zakłada wykorzystanie do promocji danego przedsiębiorstwa lub inicjatywy różnego rodzaju treści. Kompletny i przemyślany plan content marketingowy ma za zadanie dotrzeć do odbiorców zainteresowanych danym tematem i zmotywować ich do konkretnych działań, które podnoszą sprzedaż lub konwersję strony internetowej. Zazwyczaj tworzeniem strategii zajmuje się firma marketingowa.
Do najpopularniejsze formaty stosowane w strategiach contentowych można zaliczyć:
- posty na blogu,
- artykułu specjalistyczne,
- badania,
- case study,
- raporty,
Dlaczego warto inwestować w content marketing? Poznaj 7 największych korzyści
1. Większy ruch na stronie
Wyszukiwarka Google bardzo ceni strony internetowe, które są cyklicznie aktualizowane i wzbogacane o unikalne treści o wysokiej jakości merytorycznej. Przydatne dla użytkowników artykuły pomagają w indeksowaniu strony oraz ułatwiają zdobywanie linków z innych źródeł. Jest to możliwe jednak tylko wtedy, gdy treści odpowiadają na zapytania grupy docelowej.
2. Tworzenie wizerunek eksperta
Zaufanie w biznesie jest najważniejsze. Twoi klienci muszą Ci ufać i czuć, że jesteś wiarygodny w tym, co mówisz i robisz. Content marketing jest idealnym narzędziem do budowania autorytetu w danej dziedzinie. Dzięki merytorycznym publikacjom stworzysz wizerunek eksperta i dasz do zrozumienia, że wiesz o swojej branży więcej niż konkurencja. Bardzo dobrze działają teksty wzbogacone o case study lub raporty i badania. Te elementy podnoszą ich wiarygodność i nadają poważnego tonu. W budowaniu wizerunku eksperta pomoże Ci wrocławska agencja 360.
3. Budowanie więzi z klientami
Content marketing to sposób na zbudowanie silnej oraz aktywnej społeczności, która utożsamia się z danym produktem lub usługą. Żeby to zrobić, potrzebne są jednak angażujące treści, które skłaniają do dyskusji oraz komentarzy. Dzięki takim publikacjom będziesz mógł wejść w bezpośrednią interakcję z odbiorcami i pokazać, że jesteś otwarty na ich potrzeby oraz zdanie w danym temacie.
4. Zdobywanie linków
Pozyskiwanie linków jest bardzo ważne w kontekście pozycjonowania strony oraz podnoszenia jej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Jeden dobry artykuł potrafi pracować dla swojego autora przez wiele lat i zdobywać tak bardzo pożądane odnośniki. Oczywiście niektóre treści się dezaktualizują, dlatego ważne jest, by raz na jakiś czas dokonywać „recyklingu” artykułów zarówno pod kątem technicznym, jak i merytorycznym.
5. Generowanie leadów
Dobrze zaplanowana strategia content marketingowa ma za zadanie sprowadzenie do danej strony osoby, które są żywo zainteresowane jej tematem. Oznacza to, że odpowiednie określenie grupy docelowej i przewidzenie ich potrzeb sprawi, że do Twoich treści dotrą dokładnie ci klienci, których chcesz pozyskać.
6. Elastyczność
Marketing treści jest bardzo elastyczny i może być wykorzystywany zarówno na potrzeby wielkich kampanii, jak i mniejszych zasięgowo działań. Z dobrych treści korzystają znane i cenione marki oraz małe firmy, które dopiero rozpoczynają swoją drogę na szczyt. Mnogość dostępnych rozwiązań sprawia, że każdy znajdziesz w content marketingu coś dla siebie.
7. Zwiększenie sprzedaży
Content marketing ma przede wszystkim zwiększać sprzedaż i sprawiać, że będziesz zarabiać więcej. Inne korzyści są oczywiście też bardzo ważne, ale firma musi zarabiać, a content marketing jej to umożliwi. Dzięki generowaniu ruchu, zdobywaniu leadów, silnej społeczności oraz dobrym jakościowo treściom zaczniesz więcej sprzedawać lub zdobywać więcej zleceń, a to w prostej drodze przełoży się na pieniądze.
Na co czekasz?
Badania nad content marketingiem jasno pokazują, że działania tego typu przyczyniają się do wzrostu liczby zdobywanych leadów nawet o trzy razy niż w przypadku korzystania z innych metod promocyjnych. Co warto też napisać – marketing treści jest tańszy niż inne metody przyciągania klientów. Daje też duże możliwości kreacyjne, co dla wielu osób jest bardzo ważne. Jeśli zależy Ci na dobrze przygotowanej strategii contentowej oraz chcesz zawojować swoimi treściami umysły klientów, pomoże Ci w tym agencja marketingowa o odpowiedniej renomie.