Zaczyna się ostatnia już część prac MPK przy placu Dominikańskim. Przewoźnik w sobotę (11.12) oddaje do ruchu rozjazd od strony pl. Społecznego i przenosi się na drugą stronę skrzyżowania. Na półmetku są prace nad wymianą zwrotnic u zbiegu ul. Sienkiewicza i Piastowskiej.
Remont przy placu Dominikańskim to jedno z najważniejszych zadań TORYwolucji wrocławskiego MPK. Kończąca się właśnie część prac objęła wschodnią część skrzyżowania – w tym fragment łuku łączącego ul. Oławską z ks. Piotra Skargi.
W jej ramach pojawiły się tam nowe zdalnie sterowane zwrotnice – ogrzewane i wyposażone w odpowiednie odwodnienie. Nowe są również szyny. Gotowa jest betonowa zabudowa nawierzchni torowiska. Podobny zakres robót dotyczył zrealizowanych już wcześniej etapów remontu.
– W ramach wcześniejszych etapów wymieniliśmy rozjazdy od strony ulicy bł. Czesława, ks. Piotra Skargi, a także skrzyżowanie torowe. Przed nami już tylko prace od strony ul. Kazimierza Wielkiego – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – To bardzo ważne skrzyżowanie nie tylko dla komunikacji miejskiej, ale także dla ruchu samochodowego i autobusowego. Dlatego, by jak najbardziej zminimalizować utrudnienia, podzieliliśmy nasze prace na etapy – zwraca uwagę.
Oprócz samego rozjazdu, MPK wymieni łuki prowadzące z ul. Kazimierza Wielkiego w bł. Czesława oraz pięćdziesięciometrowy fragment torowiska od skrzyżowania w stronę ul. Szewskiej. Tutaj pojawią się nowe szyny, podkłady (strunobetonowe zamiast drewnianych) oraz uzupełniony zostanie tłuczeń.
Te prace powinny się zakończyć na początku przyszłego miesiąca.
Na skrzyżowaniu ul. Sienkiewicza i Piastowskiej trwa wymiana zwrotnic. Stan technicznych dotychczas zainstalowanych w tym miejscu urządzeń wymagał już pilnej uwagi.
Pierwszy etap prac, rozpoczęty tydzień temu, obejmował zwrotnice od strony ul. Wyszyńskiego oraz Ronda Reagana. Kolejny, który zacznie się w sobotę (11.12), dotyczył będzie tych od strony ul. Bujwida i Nowowiejskiej.
Według planu prace te mają potrwać tydzień. W tym czasie torowcy wybudują odwodnienie, zainstalują ogrzewania i nowe napędy zwrotnic. Będą one oczywiście elektrycznie i sterowane zdalnie.
INFORMACJA O ZMIANACH TRAS
W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu prac związanych z wymianą rozjazdów tramwajowych na placu Dominikańskim od 11 grudnia 2021 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany trasy linii tramwajowych 2, 3, 4, 5, 10 i 33 oraz na liniach autobusowych K i 245.
- Tramwaje linii 2 powrócą już na swoją stałą trasę przejazdu i będą kursowały w obu kierunkach przez plac Dominikański i ulicę Kołłątaja.
- Trasa „trójki” zostanie przedłużona do placu Wróblewskiego, a tramwaje linii 5 pojadą od ulicy Piłsudskiego przez ulicą Małachowskiego i Pułaskiego również tylko do placu Wróblewskiego co wynika z nadal prowadzonych prac przy przebudowie ulicy Krakowskiej przy skrzyżowaniu z aleją Armii Krajowej.
- Tramwaje linii 4 będą kursowały objazdem w obu kierunkach od placu Legionów przez ulicę Piłsudskiego, Małachowskiego, Pułaskiego i plac Wróblewskiego do placu Społecznego.
- Tramwaje linii 10 będą kursowały w obu kierunkach od placu Grunwaldzkiego przez ulicę Szczytnicką, most Pokoju, plac Dominikański, ulicę Piotra Skargi, Teatralną, Świdnicką, Podwale, plac Orląt Lwowskich, nową trasę autobusowo-tramwajową i ulicę Śrubową do ulicy Legnickiej.
- Tramwaje linii 33 będą kursowały w obu kierunkach od placu Grunwaldzkiego przez most Grunwaldzki, plac Dominikański, ulicę Piotra Skargi, Teatralną, Świdnicką, Podwale, plac Orląt Lwowskich, nową trasę autobusowo-tramwajową i ulicę Śrubową do ulicy Legnickiej.
- Autobusy linii K i kursy nocne linii 245 jadące od strony Dworca Głównego w kierunku Różanki lub Kozanowa, od ulicy Kołłątaja pojadą objazdem przez ulicę Kościuszki, Dąbrowskiego, Krasińskiego i Oławską do placu Dominikańskiego.
- W kierunku przeciwnym, trasa autobusów linii K i 245 pozostanie bez zmian.
W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu prac związanych z wymianą zwrotnic tramwajowych na skrzyżowaniu ulicy Sienkiewicza i Piastowskiej, od 11 grudnia 2021 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany trasy linii tramwajowych 1, 9 i 70.
- Tramwaje linii 1 i 70 zostaną skierowane objazdem w obu kierunkach od ulicy Piastowskiej przez ulicę Sienkiewicza, pl. Bema, ulicę Poniatowskiego i Jedności Narodowej do ulicy Słowiańskiej.
- Tramwaje linii 9 pojadą objazdem w obu kierunkach od pętli Sępolno przez ulicę Mickiewicza, Skłodowskiej-Curie, pl. Grunwaldzki i ulicę Piastowską do ulicy Sienkiewicza, a tramwaje linii 17 będą nadal kursowały dotychczasowym objazdem w obu kierunkach od ulicy Sienkiewicza przez ulicę Wyszyńskiego, Szczytnicką, plac Grunwaldzki do mostu Szczytnickiego.
- Obsługę komunikacyjną ulicy Nowowiejskiej zapewnią autobusy linii 700, które będą kursowały na trasie Grunwaldzki – pl. Powstańców Wielkopolskich – pl. Grunwaldzki przez ulicę Piastowską, Nowowiejską, Jedności Narodowej i Słowiańską.
mat. prasowy MPK Wrocław