50% mniej pasażerów skorzystało z FlixBusa w 2020 roku

0

W ramach oferty FlixBusa i FlixTrain na całym świecie podróżowało około 30 milionów pasażerów – prawie 50% mniej niż w 2019. Obecnie, w związku z kolejnym lockdownem, siatka FlixBusa jest w większości krajów ponownie zamrożona, natomiast już trwają przygotowania do większego restartu, również w Polsce.

Wiosną ubiegłego roku spółka FlixMobility zawiesiła prawie całą sieć z powodu sytuacji wokół Covid-19. Na większości rynków FlixBus wznowił działalność pod koniec maja 2020 r. Wznowienie połączeń było możliwe dzięki kompleksowym rozwiązaniom pozwalającym na podróże zgodne z najwyższymi zasadami sanitarnymi. Oprócz obowiązkowych masek dla pasażerów i odprawy bezdotykowej, obejmowały one regularną dezynfekcję autobusów i pociągów – w 2020 roku wykorzystano w tym celu ponad 162 tys. litrów płynu do dezynfekcji.

Rok 2020 przyniósł nam wiele wyzwań i zmian związanych z kolejnymi falami pandemii czy lokalnymi restrykcjami, jak np. limitem 50% miejsc w Polsce. Jako firma technologiczna mieliśmy możliwość szybkiego i elastycznego reagowania na zmieniający się popytmówi André Schwämmlein, założyciel FlixMobility.

W tym roku, poza wznowieniem siatki połączeń na całym świecie, wśród strategicznych celów FlixMobility nadal pozostaje prowadzenie działań dążących do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2030 r. Spółka zamierza kontynuować inwestycje w zrównoważoną mobilność i promowanie podróżowania przyjaznego dla środowiska – W minionym roku 6,5% naszych pasażerów zdecydowało się na dobrowolną składkę za rekompensatę CO2, dzięki czemu zrekompensowana została emisja ponad 7 ton dwutlenku węgla. Pokazuje to, że nawet w obecnych czasach, troska o środowisko ma wysoki priorytet wśród podróżnych korzystających z usług FlixBusa – dodaje André Schwämmlein.

Podsumowanie działalności i plany FlixBusa w Polsce

W 2020 roku łącznie w ramach wszystkich tras FlixBus Polska zrealizował ponad 26 mln kilometrów, zużywając około 7,5 mln ton paliwa. Latem, w szczytowym sezonie ubiegłego roku, oferta FlixBusa obejmowała ponad 120 kierunków krajowych i 110 europejskich, m.in do krajów takich jak Niemcy, Francja, Czechy, Węgry, Włochy i Chorwacja. Ponadto, w tym czasie, polski oddział FlixBusa uruchomił także zupełnie nowe połączenia na Litwę, Łotwę i do Estonii oraz nowe linie na Ukrainę.

Pomimo ograniczonych możliwości kursowania, wpływy do budżetu państwa z działalności FlixBusa w Polsce z tytułu podatków, akcyzy, składek ZUS i US oraz dostępu do infrastruktury wyniosły w ubiegłym roku ponad 32 miliony złotych. Przy pełnej realizacji planu, który zakładaliśmy na rok 2020, byłoby to aż o 57 milionów złotych więcej  komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich Liczymy, że w tym roku będziemy w stanie nie tylko przywrócić w pełni dawną ofertę, ale wciąż kontynuować jej dalszy rozwój. Pomóc nam w tym również może zniesienie limitu 50% miejsc w transporcie publicznym, który jak potwierdza to wiele badań – jest bezpieczny.

Obecnie siatka połączeń FlixBusa pozostaje zamrożona, ale trwają przygotowania do wznowienia oferty na przełomie kwietnia i maja. Obejmują one nie tylko reaktywację i rozwinięcie siatki połączeń, ale także przygotowanie floty czy wprowadzenie kolejnych usprawnień technologicznych mających zwiększyć komfort pasażerów.

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułCoraz więcej weganów we Wrocławiu?
Następny artykułBudowa Aquaparku na Brochowie idzie pełną parą. Kiedy otwarcie?
Redaktorka naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.