Przedstawiamy listę spraw, które można załatwić w urzędzie zdalnie, korzystając z Internetowego Centrum Obsługi Mieszkańca, platformy ePUAP lub tradycyjnej poczty.
Do urzędu można zdalnie składać między innymi:
– pisma i wnioski o patronat prezydenta,
– wnioski o wypis i wyrys z miejskiego planu zagospodarowania przestrzennego,
– wnioski o informacje o statusie ochrony konserwatorskiej,
– wnioski w sprawie dokumentacji projektowej (w nowych sprawach), o informacje o zasobach archiwalnych.
Zdalnie można załatwiać sprawy dotyczące planowania przestrzennego, systemu informacji przestrzennej oraz nazewnictwa ulic i adresów i niemal wszystkie sprawy będące w kompetencjach Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, m.in. związane z usuwaniem pojazdów z dróg, sprawy pożarowe.
Za pośrednictwem platformy ePUAP można załatwić także kwestie podatkowe:
m.in. podatki od nieruchomości, od środków transportu, rolny, leśny etc.
Do Biura Rozwoju Gospodarczego można telefonicznie, mejlowo lub za pośrednictwem poczty składać zapytania w sprawie umieszczania reklam i nośników reklamowych, Parku Kulturowego i inne.
Warto także skorzystać z profilu zaufanego, który można założyć bez wychodzenia z domu. Służy do tego konto w banku – lista kont, które dają taką możliwość: https://pz.gov.pl/dt/registerByXidp
Szczegółową listę spraw, które można załatwić zdalnie, znajdą Państwo tutaj –https://www.wroclaw.pl/portal/co-i-jak-zalatwic-w-urzedzie-zdalnie
Zanim podejmiecie decyzję o wyjściu z domu, skontaktujcie się z urzędem przez internet i telefon. Być może sprawa może poczekać!
Apelujemy o ograniczenie do minimum spotkań, wizyt w urzędach, sklepach i miejscach publicznych.
Zachęcamy #zostańwdomu!