Wrocław: Remont placu Jana Pawła II zakończony

0
fot. MPK Wrocław

Ważna inwestycja w komunikacyjnym sercu Wrocławia jest gotowa – MPK Wrocław zakończyło remont placu Jana Pawła II. Kluczowy węzeł przesiadkowy, na którym przecinają się trasy 22 linii tramwajowych i autobusowych, wróci do pełnej przepustowości już od soboty 16 lipca.

Ta wielka inwestycja pochłonęła łącznie 8 milionów złotych. Jej wykonanie poprawi komfort jazdy wrocławian – zarówno kierowców, jak i pasażerów MPK Wrocław.

Remont placu Jana Pawła II rozpoczął się pod koniec sierpnia ubiegłego roku. Podzielono go na pięć etapów tak, by zminimalizować potencjalne zmiany w organizacji ruchu. Modernizacja ta była istotnym elementem TORYwolucji, czyli systemowego ulepszania infrastruktury komunikacji tramwajowej. Cały proces już od trzech lat prowadzi wrocławskie MPK.

Konsekwentnie realizujemy razem z MPK Wrocław program TORYwolucji. To dzięki tym inwestycjom tramwaje mogą jeździć po Wrocławiu szybciej i bez licznych wykolejeń. Kiedy zaczynaliśmy TORYwolucję, to mówiło się o częstych wykolejeniach. A my zdiagnozowaliśmy problem, przystąpiliśmy do działań i efekty tego widzimy, chociażby teraz na świeżo wyremontowanym placu Jana Pawła II – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Przez kilkanaście miesięcy prac na placu Jana Pawła II MPK wymieniło skrzyżowanie torowe na środku placu, cztery rozjazdy, dwanaście zwrotnic – w sumie niemal 800 metrów torów. Na inwestycji skorzystają też kierowcy aut, bo MPK zadbało o to, by w pobliżu torów wymienić wyboistą nawierzchnię na nową – równą i gładką.

TORYwolucja nie ma wakacji, kończymy kluczową inwestycję na placu Jana Pawła II, a jutro już zaczynamy kolejną – przy moście Zwierzynieckim. Przed nami w tym roku jeszcze blisko 10 inwestycji. Mimo trudnych realiów – zaburzonych łańcuchów dostaw, rosnących cen prądu czy oleju napędowego, działamy zgodnie z planem – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Przypomnijmy także, że korzystając z zamknięcia placu od strony mostu Sikorskiego, MPK wymieniło torowisko w Podwalu, począwszy od placu Jana Pawła II do ulicy Księcia Witolda, z wyłączeniem samego mostu.

Tymczasem w sobotę przypada też finisz innej TORYwolucyjnej inwestycji – wymiany rozjazdu na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Stawowej. Po trzech tygodniach intensywnych prac 16 linii tramwajowych i autobusowych, kursujących tamtędy, będzie mogło wrócić na swoje stałe trasy.

ZMIANY W KURSOWANIU AUTOBUSÓW I TRAMWAJÓW

W związku z planowanym zakończeniem prac związanych z wymianą rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniu ulicy Piłsudskiego i Stawowej oraz na placu Jana Pawła II, od 16 lipca 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany tras na liniach tramwajowych 2, 5, 11, 15, 20, 31, 32, 70 i 74 oraz na liniach autobusowych K, N, 106, 110, 144, 145, 146, 148, 149 i 250.

Tramwaje linii 2, 5, i 11 powrócą na swoją trasę przez przystanek „Dworzec Główny”, a tramwaje linii 31 i 32 będą ponownie kursowały swoją stałą trasą przejazdu przez ulicę Legnicką, plac Jana Pawła II, plac Legionów, ulicę Piłsudskiego i Stawową.

Tramwaje linii 15 będą kursowały w obu kierunkach od placu Jana Pawła II przez plac Orląt Lwowskich, plac Legionów, ulicę Piłsudskiego i Stawową do ulicy Borowskiej, a „dwudziestka” powróci na swoją stałą trasę przejazdu przez ulicę Świdnicką i Podwale.

Tramwaje linii 70 będą kursowały w obu kierunkach na trasie Osobowice – pl. Staszica – Dw. Nadodrze – Nowowiejska – pl. Grunwaldzki – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Dw. Główny PKP – Piłsudskiego – Powstańców Śląskich – Hallera – FAT, a tramwaje linii 74 zostaną skrócone do przystanku „FAT” i będą kursowały w relacji Osobowice – FAT – Osobowice.

Autobusy linii K, N, 145, 146 powrócą na trasę i ulicę Peronową i będą zatrzymywały się na przystanku „Dworzec Główny”, który zlokalizowany jest przy torowisku tramwajowym w pobliżu skrzyżowania ulicy Peronowej z ulicą Piłsudskiego.

Przystanek autobusowy dla linii 110 w kierunku Iwin i Jagodna zostanie przywrócony z ulicy Stawowej na ulicę Peronową, ale w kierunku przeciwnym autobusy nadal będą zatrzymywały się na przystanku w zatoce autobusowej przy ulicy Peronowej obok bocznego wejścia do holu Dworca Głównego PKP (przystanek dla linii 112 i 113) co wynika z wykorzystanej przepustowości przystanku przy torowisku tramwajowym.

Autobusy linii 106, 148 i 149 powrócą na swoją trasę przez ulicę Podwale i przystanek „Renoma”.

Autobusy linii 144 jadące od strony Polanowic w kierunku pętli przy ulicy Zwycięskiej będą kursowały objazdem od ulicy Nowy Świat przez ulicę świętego Mikołaja, plac Jana Pawła II i dalej przez placu Orląt Lwowskich do placu Legionów.

W kierunku przeciwnym tj. z ulicy Zwycięskiej do Polanowic, trasa autobusu linii 144 pozostanie bez zmian.

Kursy nocne linii 250 będą zatrzymywały się na przystanku „pl. Jana Pawła II”, który zlokalizowany jest przy torowisku tramwajowym pomiędzy ulicą Sikorskiego i Legnicką.

 

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułGdzie znaleźć wyjątkowe szafy i inne dla siebie?
Następny artykułPlac Grunwaldzki osiedlem sztuki – Inspirujące warsztaty i spacery z  przewodnikami 
Redaktorka naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.