Wroclavia uznana za najlepszy pod względem architektury obiekt handlowy na świecie!

0

W zeszłym tygodniu w Londynie wręczono prestiżowe nagrody w najbardziej renomowanym, światowym konkursie z dziedziny architektury. Ikoniczna jakość Wroclavii – zaprojektowanej przez polską pracownię IMB Asymetria Architekci – zaowocowała przyznaniem tytułu najlepszego pod względem architektury obiektu handlowego na świecie („Best International Retail Architecture 2018-2019”). Wroclavia to jedyna inwestycja handlowa z Polski, którą okrzyknięto „Best international” i jedna z dwóch z naszego kraju, która w całej historii konkursu otrzymała międzynarodowy tytuł.

Sponsorowane

ZOBACZ TEŻ:

W rok od otwarcia Wroclavia zdobyła najważniejsze nagrody z dziedziny architektury i nieruchomości komercyjnych, o polskim i światowym zasięgu.

European Property Awards to prestiżowy konkurs o globalnym zasięgu , którego celem jest wyłonienie najlepszych realizacji z dziedziny architektury, wnętrzarstwa i nieruchomości. Tytuł „Best International” jest wyrazem najwyższego uznania dla unikalnej, światowej jakości projektów.

– Jestem dumny, że zostaliśmy uznani za najlepszy obiekt na świecie w kategorii „retail architecture”, tym bardziej że jest to pierwsza taka nagroda dla Polski w całej historii konkursu. Jest to szczególne dla nas wyróżnienie, które potwierdza wizję, w jaką wierzyliśmy, projektując Wroclavię. Zależało nam na udostępnieniu naszym gościom unikalnego, dostosowanego do potrzeb i najwyższej jakości obiektu – obiektu o wartościowej, nowoczesnej architekturze, a równocześnie z odwołaniami do wartości bliskim wrocławianom – mówi Arnaud Burlin, dyrektor zarządzający Unibail-Rodamco-Westfield na Europę Centralną i Austrię.

Wyjątkowe miejsce w sercu Wrocławia

Wroclavia to imponujące, wielopoziomowe centrum handlowe zintegrowane z podziemnym dworcem autobusowym i biurami, zlokalizowane w samym sercu tętniącego życiem Wrocławia, które w ciągu pierwszego roku zostało odwiedzone przez ponad 14 mln gości (od 18.10.2017 r.). Obiekt zaprojektowała polska pracownia IMB Asymetria Architekci, która wśród swoich realizacji ma m.in. centra handlowe i gmachy użyteczności publicznej; wnętrza Wroclavii to dzieło renomowanej paryskiej pracowni Saguez & Partners.

– Głęboko wierzę, że walory architektoniczne Wroclavii przyczyniają się do tego, że nasi goście czują się tu wyjątkowo przyjemnie. Życzę wszystkim odwiedzającym Wroclavię samych udanych wizyt w naszych wnętrzach – mówi Małgorzata Woźniak, dyrektorka Wroclavii.

Ambicją twórców Wroclavii było wykreowanie ikonicznej koncepcji architektonicznej, niezwykle nowoczesnej, która stanie się ponadczasowym punktem odniesienia. Jednocześnie projekt centrum odwołuje się do wartości bliskich mieszkańcom Wrocławia (m.in. „Przewodnik” oraz Odra i jej mosty). Inspiracją była tu natura, a w szczególności ponad 300-letni zabytkowy dąb „Przewodnik”, który wita gości przy wejściu głównym. Nawiązuje do niego kształt wejść (tzw. urban conopy) oraz wnętrza centrum, których poziomy przypominają warstwy lasu. Zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz zastosowano najwyższej jakości naturalne materiały i formy (m.in. drewno i marmur), które podkreślają reprezentacyjny charakter budynku oraz stosowaną w projekcie zasadę zrównoważonego rozwoju. Wyróżnikiem Wroclavii są m.in. iluminowane elewacje z efektem trójwymiarowości, wykorzystanie w szerokim zakresie przyjaznego dla odwiedzających światła dziennego, szklane wejścia oraz ich zadaszenia wykonane z niezwykle trwałego materiału GRP. Wroclavia wraz z wyremontowanymi przez inwestora ulicami przywróciła okolicy dawny wielkomiejski charakter i utworzyła nowoczesny, wygodny węzeł przesiadkowy.

Konkurs International Property Awards

Uroczysta gala wręczenia nagród odbyła się 3 grudnia w hotelu Savoy w Londynie. Wroclavia uzyskała dwa tytuły: Best Retail Architecture Europe oraz Best International Retail Architecture 2018-2019.

Projekty konkursowe były oceniane przez panel 80 wybitnych, niezależnych ekspertów, wśród których znaleźli się światowej sławy profesjonaliści związani z architekturą, designem i projektowaniem, a także osobowości medialne. Panelowi przewodniczyli członkowie Izby Lordów w brytyjskim parlamencie. Jurorzy podczas ocen koncentrowali się na wzornictwie, jakości, innowacyjności, oryginalności, a także zaangażowaniu w zrównoważony rozwój.

ZOBACZ TEŻ:

Konkurentami do uzyskanego przez Wroclavię tytułu były najlepsze obiekty i firmy architektoniczne z całej Europy, Azji, krajów arabskich, czy Stanów Zjednoczonych i Kanady. Pełna lista wyróżnionych dostępna jest na stronie organizatora: https://propertyawards.net/international-2018/


Jedno z najbardziej utytułowanych centrów handlowych w Polsce

Przyznany tytuł uświetnił zdobyte dotąd przez Wroclavię nagrody, czyniąc ją jednym z najbardziej utytułowanych w 2018 r. roku centrów handlowych w Polsce. W ciągu roku od otwarcia Wroclavia została laureatem prestiżowych konkursów o polskim, europejskim i światowym zasięgu, dla branży retail i architektonicznych, otrzymując nagrody za całokształt inwestycji, za jakość rozwiązań i marketing. Uzyskane przez Wroclavię tytuły to: najlepsze centrum i deweloper w Europie Środkowo-Wschodniej, wybrane spośród zwycięzców CIJ Awards w poszczególnych krajach (HOF Awards 2018), najwyższej jakości centrum oraz budynek roku (European Real Estate Quality Awards, CEEQA za 2017), najlepsze centrum handlowe w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE Retail Real Estate Awards 2017), najlepsze w Polsce centrum handlowe i najlepszy deweloper (CIJ Awards Poland 2017), najlepsze centrum handlowe otwarte w Polsce w 2017 r. i najlepsza kampania otwarcia (PRCH 2018), najlepsza w Polsce architektura centrum handlowego (Eurobuild Awards w Architekturze 2018) oraz – od 5 grudnia – najlepsze w Polsce centrum handlowe (Eurobuild Awards 2018).

Więcej na temat architektury Wroclavii: https://www.youtube.com/watch?v=Yaqn35eTqR0

ZOBACZ TEŻ:

Wasze komentarze

Komentarze