We Wrocławiu stanął pierwszy Ubraniomat! Każdy oddany 1 kg odzieży, to 1 zł wsparcia dla organizacji charytatywnych

0
a

Ubraniomat to urządzenie, które powstało w wyniku współpracy marek 4F oraz Ubrania do Oddania, do której dołączyła również firma Archicom. Dzięki temu automat wspierający gospodarkę cyrkularną w branży odzieżowej będzie dostępny dla mieszkańców wrocławskiego osiedla społecznego Olimpia Port. Celem zaangażowanych organizacji było uruchomienie automatu jeszcze bliżej lokalnych społeczności, dlatego po raz pierwszy pojawił się on w ramach inwestycji deweloperskiej.

Poszanowanie środowiska, otaczającego świata, a także potrzeb mieszkańców od zawsze stanowi dla nas nadrzędny priorytet, będąc wartościami zakorzenionymi w DNA Archicom. Mamy świadomość, że naszym obowiązkiem w roli odpowiedzialnego dewelopera jest nie tylko prowadzenie biznesu w myśl zasad zrównoważonego rozwoju, ale także wspieranie nabywców mieszkań w realizacji ich prośrodowiskowych inicjatyw czy też zmianie codziennych nawyków na bardziej ekologiczne. Nieustannie poszukujemy w tym zakresie kolejnych innowacyjnych rozwiązań. W ramach PlayFair pobudziliśmy w tym celu międzysektorową dyskusję na temat społecznej i środowiskowej odpowiedzialności, w którą włączyły się marki 4F oraz Ubrania Do Oddania – tłumaczy Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu Archicom S.A. Wierzymy, że najlepsze efekty przyniesie nam suma małych kroków, a nie wielkie akcje. Dlatego też jednym z obszarów, który postanowiliśmy wspólnie zagospodarować, jest cyrkularność tekstyliów. Cieszymy się, że pierwszy Ubraniomat w przestrzeni osiedli mieszkaniowych w Polsce pojawi się na inwestycji Archicom. Nie mam wątpliwości, że projekt PlayFair już wkrótce pozwoli nam połączyć siły również z reprezentantami innych sektorów, co przełoży się na większą efektywność działań na rzecz naszej planety – podsumowuje ekspert.

Wsparcie organizacji charytatywnych i cegiełka na rzecz cyrkularności odzieży

Marki Ubrania Do Oddania oraz 4F stworzyły innowacyjny w skali Europy system zbierania, odnawiania, recyklingu i ponownego wprowadzenia do obiegu tekstyliów. Wspólne działania mają na celu promowanie cyrkularności w branży odzieżowej, a także maksymalne ograniczenie ilości wyrzucanej odzieży, przy jednoczesnym wsparciu dla organizacji charytatywnych. W ramach projektu realizowanego wraz z Archicom na konto fundacji Rewir Twórczy, działającej w pobliżu osiedla Olimpia Port, za każdy 1 kg zebranych w Ubraniomacie tekstyliów trafi 1 zł w postaci darowizny. Tym samym deweloper poza udziałem w ekologicznej rewolucji w branży odzieżowej dokłada cegiełkę do wsparcia organizacji, z którą od lat współpracuje, a także stymuluje budowanie lokalnych społeczności w ramach własnych osiedli.

Urządzanie do zbiórki ubrań to jeden z elementów modelu cyrkularnego, który marka 4F realizuje we współpracy z Ubrania Do Oddania w ramach strategii 4F Change. Dzięki temu sprzątamy nie tylko po sobie, ale też po całej branży odzieżowej w Polsce, a niechciane ubrania dostają drugie życie. Nasz pierwszy wspólny ubraniomat postawiliśmy pod koniec czerwca w galerii Bonarka w Krakowie i cieszy się on ogromnym zainteresowaniem klientów., Drugie urządzenie, które dzięki firmie Archicom stanęło na osiedlu Olimpia Port we Wrocławiu jest dwa razy większe od poprzedniego, a jego główną zaletą jest to, że umiejscowione jest w bezpośrednim kontakcie z mieszkańcami. Inicjatywa nawiązania współpracy wyszła od Waldemara Olbryka, Prezesa Zarządu Archicom S.A. i spotkała się z ogromnym zaangażowaniem innych pracowników firmy. Dla nas to nie tylko dowód ogromnej świadomości zmian klimatycznych spółki, ale też realnego zaangażowania w szukanie rozwiązań dla dobra środowiska. – podkreśla Przemysław Feliga, ESG Project Manager w OTCF/4F.

Zrównoważona i ekologiczna branża odzieżowa

Współczesne wyzwania klimatyczne wymagają stanowczych kroków, zarówno od biznesu, jak i społeczeństwa. Równie istotne okazuje się podejmowanie działań, które połączą kompetencje firm z różnych sektorów. Według ekspertów McKinsey przemysł odzieżowy generuje blisko 4% światowych emisji CO2, co potwierdza, że inicjatywy prowadzące do rewolucji w branży modowej są dziś bardzo potrzebne.

Założeniem naszej marki, Ubrania Do Oddania, jest zrewolucjonizowanie branży modowej i wypromowanie drugiego obiegu. Teraz dążymy do efektywnego połączenia fundraisingu platformy internetowej www.ubraniadooddania.pl ze zbiórkami offline i ideą niezwykle popularnych kontenerów stojących na osiedlach. Wszystko po to, żeby przyłączanie się do idei eko cyrkularności i wspierania kampanii charytatywnych było proste i zachęcające dla użytkowników ale przede wszystkim transparentne. Teraz to możliwe dzięki Ubraniomatowi, który stanął właśnie na osiedlu Olimpia Port we Wrocławiu. Urządzenie waży odzież i identyfikuje osobę ją przekazującą, dzięki czemu użytkownik od razu wie jaką kwota trafi do wspieranej fundacji.  Dodatkowo Ubraniomat zapewnia odpowiednie warunki dla przechowywania tekstyliów, bez względu na pogodę. To idealne rozwiązanie do szybkiego przekazania ubrań i dodatków, które dzięki naszej marce zyskują drugie życie – podkreśla Tomasz Bocian, CEO marki Ubrania Do Oddania.

Korzystanie z Ubraniomatu jest niezwykle intuicyjne i bezproblemowe. Za jego pośrednictwem można przekazać zarówno ubrania męskie, damskie i dziecięce, bieliznę, buty, galanterię, dodatki, jak i domowe tekstylia czy zabawki. Ważne jest jednak, aby ich stan umożliwiał wprowadzenie do drugiego obiegu. Wystarczy wyłącznie uruchomić aplikację mobilną 4F, zalogować się na swoje konto i wygenerować specjalny kod QR.

Zlokalizowany na Osiedlu Port we Wrocławiu Ubraniomat jest kolejnym, po Krakowie, wdrożeniem T-Master dla marki Ubrania do Oddania. Dzięki niemu wrocławianie, w wygodny i łatwy sposób, będą mogli realizować niejednokrotnie z pozoru trudne, ale potrzebne i ważne zadania związane z gospodarką cyrkularną w branży odzieżowej. Koncepcja z wprowadzeniem Ubraniomatów, inteligentnych urządzeń do zbierania surowców wtórnych, będących bliżej ludzi to także oszczędność czasu. A wiadomo, że dziś jest on dla każdego z nas bardzo cenny – mówi Agnieszka Rychlika, vice prezes Zarządu T-Master S.A. i dodaje – Zgodnie z hasłem #lesswaste, które ważne jest również w przypadku tekstyliów, T-Master S.A. już od niemal 5 lat, poprzez wprowadzanie inteligentnych pojemników na odpady komunalne w polskich miastach, digitalizuje ten obszar i edukuje społeczeństwo nt. konieczności prowadzenia skutecznej segregacji. Wszystkie te działania mają wspólny cel: zmniejszenie liczby odpadów i wykorzystanie ich, poprzez recykling, w innych obszarach.

mat. prasowe Archicom

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułBiżuteria TOUS pod choinkę. Nowy butik w Galerii Dominikańskiej
Następny artykułMakieta Wrocławia z serialu ,,Wielka Woda” trafiła do Hydropolis!
Redaktorka naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.