Kto jest lepszy – agencja marketingowa czy samodzielny specjalista? Działania marketingowe w sieci wymagają czasu i wiedzy. Powierzenie ich w ręce kogoś kompetentnego niesie ze sobą liczne korzyści.
Z kim jednak lepiej jest współpracować: agencją interaktywną, czy SEO Freelancerem? Dowiedz się, która z tych opcji bardziej się opłaca.
Agencje interaktywne i SEO Freelancerzy wykonują zasadniczo te same czynności. Specyfika ich pracy okazuje się jednak bardzo różna. Duża firma z pewnością dysponuje ogromnymi zasobami i możliwościami. Samodzielny specjalista SEO z kolei jest znacznie bardziej elastyczny i zaangażowany w to, co robi. Co bardziej Ci się opłaca? Czy w sieci liczy się ilość, czy raczej jakość?
Agencja interaktywna vs SEO Freelancer: czym się różnią?
Zarówno SEO Freelancerzy, jak i agencje zajmujące się e-marketingiem muszą posiadać takie same kompetencje. Główną różnicą pomiędzy nimi jest sposób i skala działania. Duże firmy obsługują zazwyczaj równocześnie setki, a czasem nawet tysiące klientów. Aby zapewnić organizacji wydajność: konieczne jest podzielenie jej na działy i rozdysponowanie obowiązków. Praca rzeczywiście idzie wtedy szybciej: niestety jednak tracisz możliwość stricte indywidualnych ustaleń. Firma musi mieć usystematyzowane działanie, czego naturalną konsekwencją jest “taśmowe” traktowanie zleceń.
Samodzielny specjalista SEO natomiast obsługuje stosunkowo niewielką ilość firm. Co więcej – z każdą z nich ustala szczegóły współpracy osobiście. Każde zlecenie ma dla freelancera ogromną wartość: z tego powodu o wiele bardziej angażuje się on w swoją pracę. Dla przedsiębiorców pracownicy w agencji pozostają anonimowi – SEO Freelancer jest natomiast współpracownikiem z krwi i kości: bierze pełną odpowiedzialność za swoje czyny.
Zalety współpracy ze specjalistą SEO: zaangażowanie i elastyczność
Gdy ktoś prowadzi własną działalność – musi również osobiście kontaktować się z każdym klientem. W firmie za pozyskiwanie klientów, ich obsługę i kwestie techniczne odpowiadają całkowicie odrębne działy. Z tego powodu zanika odpowiedzialność osobista, która w biznesie ma działanie motywacyjne.
SEO Freelancer odpowiada za swój każdy – nawet najmniejszy – błąd. Zwykłe nieporozumienie z klientem może sprawić, że odniesie on ogromne straty. Możesz więc być pewien, że samodzielny specjalista będzie maksymalnie zaangażowany i profesjonalny bez względu na to, co jest treścią zlecenia.
Osoba, która prowadzi własną działalność będzie Ci również w stanie zagwarantować znacznie większą elastyczność. Każda branża w internecie wymaga nieco innego podejścia, które jest uwarunkowane specyfiką pracy. SEO Freelancer jak Mateusz Kozłowski, jako że wszystko robi sam – będzie w stanie dostosować się do indywidualnych ustaleń, jakich z Tobą dokona.
Jak rozpoznać dobrego SEO Freelancera?
Najlepszym wyznacznikiem tego, czy specjalista SEO zna się na swojej pracy jest jego zakres usług. Im większy – tym lepszy. Profesjonalny freelancer powinien oferować takie działania jak:
- Pozycjonowanie strony w Google
- Dobór słów kluczowych
- Analiza konkurencji
- Link building oraz pisanie artykułów eksperckich
- Optymalizacja wewnętrzna strony www
- Content marketing – tworzenie wartościowych i unikalnych treści
- Audyt SEO
- Prowadzenie kampanii PPC (Google Ads czy Facebook)
- Raportowanie działań
Jeśli ktoś nie oferuje przynajmniej większej części wymienionych usług – lepiej rozejrzeć się za innym specjalistą. SEO Freelancer, który zna się na swojej pracy wie doskonale co zrobić, aby konwersja została osiągnięta. Dotyczy do każdej płaszczyzny, którą obejmuje marketing internetowy.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Content marketing – dlaczego powinieneś w niego inwestować?