Od 5 listopada czasowo nie będzie możliwe przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz wydawanie oczekujących na odbiór, gotowych dowodów. Ma to związek z koniecznością bezpiecznego wdrożenia rozwiązań, dzięki którym będzie możliwe wydawanie dowodu zawierającego odciski palców. Przerwa techniczna potrwa do 8 listopada.
Czasowe wstrzymanie przyjmowania wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawania gotowych dowodów będzie miało miejsce od piątku, 5 listopada, od godziny 12:00. Przerwa jest spowodowana koniecznością bezpiecznego wdrożenia z dniem 7 listopada rozwiązań technicznych umożliwiających wydawanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców.
Na początek odpowiedź na pytanie, które zadaje sobie wiele osób – czy w związku ze zmianami wszyscy będziemy musieli wymienić swoje dowody osobisty?
Nie, nie będzie takiej konieczności.
Z dotychczasowego dowodu będzie można korzystać do czasu, aż minie jego ważność. Nowe dokumenty będą wydawane osobom, których dowody tracą ważność po 2 sierpnia lub które kończą 18 lat. Wymiana wszystkich dowodów na nowe potrwa 10 lat.
Obsługa klienta w zakresie dowodów osobistych zostanie przywrócona 8 listopada o godzinie 8:00. W tym czasie mogą wystąpić utrudnienia w obsłudze z zakresu spraw meldunkowych.
Przypominamy również, że w najbliższą sobotę, 6 listopada, czynne będzie Centrum Obsługi Mieszkańca przy ul. Zapolskiej. W godzinach od 8:00 do 13:00 mieszkańcy załatwią sprawy z zakresu rejestracji pojazdów oraz praw jazdy.
W związku ze wspomnianą koniecznością wdrożenia nowych rozwiązań technicznych i planowanym przez KPRM zablokowaniem Systemu Rejestrów Państwowych, 6 listopada obsługa spraw z zakresu dowodów osobistych oraz spraw meldunkowych nie będzie możliwa.