Od poniedziałku 15 stycznia przedmioty, których z powodu regulacji dotyczących bezpieczeństwa nie można zabrać ze sobą na pokład samolotu, będzie można wysłać do innego urządzenia Paczkomat® lub pod wskazany adres. Wystarczy do tego dedykowana aplikacja. Wszystko dzięki usłudze uruchomionej we współpracy Portu Lotniczego Wrocław i firmy InPost.
Podróż samolotem, pomimo niezaprzeczalnych zalet, takich jak szybkość i komfort podróży niesie ze sobą kilka obwarowań. Jednym z nich są ograniczenia dotyczące przedmiotów, jakie można zabrać ze sobą w bagażu podręcznym na pokład samolotu. Od dziś pasażer, którego bagaż został zakwestionowany przez Służbę Ochrony Lotniska podczas kontroli bezpieczeństwa, otrzymuje dodatkową opcję. Do tej pory miał trzy wyjścia: wyrzucić zakwestionowany przedmiot, nadać go w bagażu rejestrowanym (jeżeli jeszcze istniała taka możliwość) lub przekazać go osobie trzeciej. Od dziś, jeżeli pasażer wyrazi taką chęć, przedmiot trafi do zaplombowanego opakowania, które przy pomocy urządzenia InPost będzie mógł wysłać pod dowolny adres w Polsce lub do dowolnego urządzenia Paczkomat®. Wystarczy wyłącznie aplikacja InPost Mobile – materiały do pakowania będą dostępne
w Porcie Lotniczym Wrocław.
– Komfort podróżnych wybierających nasze lotnisko, jako początek swojej podróży jest dla nas bardzo ważny. Tak samo, jak rygorystyczne podejście do procedur bezpieczeństwa, które gwarantują ciągłość operacji lotniczych. Dlatego nowa usługa, którą dzięki współpracy z firmą InPost, możemy zaproponować pasażerom, idealnie wpisuje się
w nasze kierunki rozwoju – zaznacza Cezary Pacamaj, prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.
Urządzenie Paczkomat® znajduje się po lewej stronie po wejściu do strefy kontroli bezpieczeństwa, pomiędzy strefą ogólną oraz fast track.
Jesteśmy znani z kreatywnych rozwiązań. Paczkomat® na lotnisku w Warszawie okazał się strzałem w dziesiątkę i cieszy się olbrzymią popularnością. Dlatego nie jest zaskoczeniem, że kolejne lotniska chciały dołączyć do tego projektu. Nasze rozwiązania mają na celu ułatwienie życia klientom w codziennych sytuacjach. Cieszę się, że Porty Lotnicze Wrocław i Katowice zdecydowały się na wdrożenie tej usługi. Jesteśmy dumni, że nasze rozwiązania przyczyniają się do zwiększenia komfortu podróży i eliminują stres związany
z koniecznością pozbywania się cennych przedmiotów – podkreślił Waldemar Brzoska, dyrektor biura ekspansji InPost.
Port Lotniczy Wrocław wspólnie z Portem Lotniczym Katowice są kolejnymi, po Lotnisku Chopina w Warszawie, w których pasażerowie mogą skorzystać z usługi firmy InPost, w przypadku zakwestionowania przedmiotu w bagażu podręcznym podczas kontroli bezpieczeństwa.