Do oddania skończonej Alei Wielkiej Wyspy zostało jeszcze kilka miesięcy, ale trasa w 1/3 długości będzie oddana kierowcom już w ten weekend. Aleję Wielkiej Wyspy trzeba „podłączyć” do miejskiej sieci dróg – oznacza to połączenie trasy ze skrzyżowaniem Mickiewicza-Paderewskiego. W czasie przebudowy uda się utrzymać kursowanie komunikacji zbiorowej, ale praca na skrzyżowaniu wiąże się z utrudnieniami dla kierowców.
Od wczoraj na Sępolnie, Swojczycach, Wojnowie, Biskupinie, Zalesiu wrocławscy strażnicy miejscy rozdają ulotki i informują mieszkańców o wprowadzanych niebawem zmianach. Informacje o zmienionej organizacji ruchu są także wyświetlane na elektronicznych tablicach nad ulicami we Wrocławiu jak i za pośrednictwem miejskich mediów.
– Ponieważ skrzyżowanie Paderewskiego-Mickiewicza będzie nieprzejezdne, kierowcy w drodze do centrum i z centrum zostaną skierowani na Aleję Wielkiej Wyspy, która połączy Mickiewicza i Wróblewskiego. w pierwszych dniach kolejnego tygodnia inżynierowie odpowiedzialni za działanie sygnalizacji świetlnej będą na bieżąco analizować sytuację ruchową w obszarze objętym oddziaływaniem organizacji ruchu zastępczego i wprowadzać ewentualne korekty programowe dostosowane do natężenia ruchu – informuje Andrzej Brzoza z Wydziału Inżynierii Miejskiej.
Andrzej Brzoza przyznaje, że zawsze przy takiej zmianie organizacji ruchu i ruchu zastępczym pierwsze dni są powodują zatory. Sytuacja zwykle się uspokaja po kilku dniach.
– Pierwsze dni zawsze są trudne, nawet jeśli nasze symulacje pokazują, że ruch nie powinien się znacząco zwiększyć czy powodować większych zatorów. Prosimy mieszkańców Wielkiej Wyspy o cierpliwość i zrozumienie, ale też przepraszamy za te utrudnienia. W mieście sporo się komunikacyjnie dzieje – dość powiedzieć, że także po tym weekendzie z drugiej strony miasta uruchomimy trasę tramwajową przez Popowice i Szczepin – dodaje Elwira Nowak, dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej.
Podczas prac na skrzyżowaniu Paderewskiego/Mickiewicza ruch tramwajów na Sępolno zostanie utrzymany. Trasę zmienią autobusy linii 115, 145, 146, 315, 345, 941 i 259.
– Autobusy linii 115 i nocnej linii 259 będą kursowały objazdem w obu kierunkach od ul. Mickiewicza przez nową Aleję Wielkiej Wyspy, ul. Olszewskiego, Wróblewskiego, przez most Zwierzyniecki i ul. Skłodowskiej-Curie do pl. Grunwaldzkiego. Autobusy linii 145, 146 i 315 pojadą w obu kierunkach od ul. Dembowskiego przez nową Aleję Wielkiej Wyspy do ul. Olszewskiego z pominięciem ul. Tramwajowej. Przy skrzyżowaniu Alei Wielkiej Wyspy z ul. Dembowskiego oraz ul. Olszewskiego zostaną uruchomione nowe przystanki autobusowe. Kursy linii strefowej 941 zostaną skrócone do pętli Sępolno – wyjaśnia Adam Więcek z Biura Zrównoważonej Mobliności.
Zmieni się także przebieg trasy autobusów linii 345. Te bedą kursować na trasie: Bartoszowice – Bacciarellego – Olszewskiego – Wróblewskiego – Wajdy – m. Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – Norwida – pl. Grunwaldzki – m. Szczytnicki – Kochanowskiego – Moniuszki – Chopina – Różyckiego – nawrót na rondzie przy Stadionie Olimpijskim – Moniuszki – Kochanowskiego – m. Szczytnicki – pl. Grunwaldzki – Norwida – Skłodowskiej-Curie – m. Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – Olszewskiego – Spółdzielcza – Bacciarellego – Bartoszowice.
Przebudowa skrzyżowania Mickiewicza/Paderewskiego potrwa około 4-6 miesięcy