Remont torów na Hallera: MPK kończy inwestycję dwa tygodnie przed czasem

0

Kończy się remont torów w al. Hallera. Tramwaje będą z nich korzystały już od poniedziałku (6.12), czyli blisko dwa tygodnie przed planowanym terminem. Prace były kontynuacją inwestycji z poprzedniego roku.

Łącznie MPK wyremontowało tam już 2,7 kilometra toru pojedynczego – czyli 1350 metrów torowiska.

W ciągu al. Hallera MPK realizowało tej jesieni jednocześnie trzy inwestycje. Największa z nich to remont torowiska na odcinku od skrzyżowania z ul. Mielecką do ul. Powstańców Śląskich. Obejmowała ona m.in. wymianę 1500 metrów toru pojedynczego (750 metrów torowiska), jego podbudowy oraz remont przejść dla pieszych w tamtym obszarze.

– TORYwolucja jest naszym priorytetowym programem. Dlatego szczególnie dumny jestem, że kończymy tę inwestycję prawie dwa tygodnie przed czasem. Dzięki przeprowadzonym pracom podróż tą trasą będzie bezpieczniejsza i bardziej komfortowa – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Wyremontowany właśnie odcinek stanie się zielonym torowiskiem. Trawa jest już na nim zasiana – reszta leży w rękach natury. Gdy przyjdzie wiosna, to miejsce będzie wyglądało jak wyremontowane wcześniej tory pomiędzy ul. Mielecką a Ojca Beyzyma.

Wszędzie, gdzie to tylko technicznie możliwe, powstają w ramach naszych inwestycji zielone torowiska. Łącznie na al. Hallera będziemy mieli teraz niespełna półtorakilometrowy odcinek zielonego dywanu na naszych torach dodaje Balawejder.

W ramach pozostałych dwóch inwestycji zrealizowanych na al. Hallera, MPK wymieniło rozjazdy od strony ul. Powstańców Śląskich i od strony ul. Grabiszyńskiej. Zostały one wyposażone w nowe, zdalnie sterowane zwrotnice z systemem ogrzewania i odwodnienia. Dzięki temu przewoźnik ograniczy ryzyko awarii i zwiększy niezawodność komunikacji tramwajowej w tej części miasta.

W związku z zakończeniem prac na al. Hallera od 6 grudnia (poniedziałek) planowane jest wprowadzenie zmiany trasy linii tramwajowej 20, 70 i 74. Tramwaje linii 70 zostaną skierowane do przystanku FAT przez ulicę Powstańców Śląskich i aleję Hallera, tramwaje linii 74 zostaną skrócone do przystanku FAT, a „dwudziestka” powróci na swoją stałą trasę przejazdu w relacji Leśnica – Oporów – Leśnica przez aleję Hallera.

W związku z przywróceniem komunikacji tramwajowej na alei Hallera, kursy okresowej linii autobusowej 720 zostaną zlikwidowane.

mat. prasowy MPK Wrocław

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułTargi Książki Wrocław 2021 już ruszyły! [SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY]
Następny artykułCzyste powietrze, metro i dostęp do morza – czego chcieliby mieszkańcy Wrocławia?
Małgorzata Braszka
Redaktorka naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.