Od dzisiaj można kupić przez internet vouchery na bilety do Zoo Wrocław. Będzie je można wykorzystać w ciągu kolejnych 365 dni. To odpowiedź Zarządu ogrodu na pytania klientów oraz sposób na zapewnienie utrzymania zwierząt w czasie, gdy zoo jest zamknięte z powodu pandemii.
Takiej sytuacji w 155 letniej historii Zoo Wrocław nie było. 11 marca 2020 r. ogród został zamknięty dla zwiedzających z powoduje epidemii wywołanej przez wirusa COVID-19. Dotychczasowe przerwy w funkcjonowaniu zoo związane były jedynie z działaniami wojennymi. Tym razem nie grozi pracownikom i zwierzętom zniszczenie ogrodu, ale niewidzialny przeciwnik. Jednak Zarząd wrocławskiego zoo uspokaja wszystkich, że zwierzętom nic nie grozi.
– W naszym zoo mieszka około dwunastu tysięcy zwierząt. Są wśród nich przedstawiciele gatunków, które nie występują już w środowisku naturalnym oraz takie, które są skrajnie zagrożone wyginięciem. Naszym podstawowym zadaniem jest zapewnić im jak najlepsze warunki życia i dbanie, aby gatunek przetrwał. Dlatego w tym czasie w zoo trwa zwyczajna codzienna praca. Oczywiście obydwa się ona ze szczególnym uwzględnieniem procedur bezpieczeństwa – mówi prezes wrocławskiego zoo, Radosław Ratajszczak.
Dlatego pracownicy administracyjni, jeśli to możliwe, pracują zdalnie, a opiekunowie zwierząt pracują w małych, dwuosobowych zespołach, nie mających ze sobą kontaktu.
O tym, że wrocławskie zoo pracuje normalnie możemy się przekonać obserwując social media oraz aktualności na stronie internetowej. Ogród na bieżąco informuje o kolejnych maluchach przychodzących na świat oraz prowadzi edukacyjne transmisje na żywo #domoweZOO na Facebooku – w środy i piątki, które można również oglądać na kanale You Tube. Wszystkie te działania cieszą się dużym zainteresowaniem internautów.
Codziennie docierają też do wrocławskiego zoo liczne zapytania Klientów o to, jak ogród i zwierzęta sobie radzą w obecnej sytuacji. Wśród nich coraz częściej pojawiają się pytania o możliwość wsparcia ZOO.
– Jestem bardzo mile zaskoczony ilością zapytań naszych klientów, zwłaszcza tych o możliwość wsparcia. Jestem bardzo wdzięczny za tą troskę i zrozumienie dla naszej sytuacji. Brak biletów, to dla nas brak bieżących wpływów. Mamy środki na funkcjonowanie zoo na najbliższy czas, ale nie wiemy, ile ten stan potrwa. Dlatego postanowiliśmy uruchomić sprzedaż internetową voucherów do zoo, które będzie można wykorzystać w ciągu roku od daty zakupu. Taki voucher można kupić dla siebie lub jako prezent dla bliskich. Nazwaliśmy je #biletnaprzyszłość, bo to prosty i jasny przekaz. Przed nami trudny czas, ale chcemy i musimy myśleć pozytywnie o przyszłości – mówi prezes zoo.
Od dzisiaj można kupić przez internet vouchery na bilety normalne, ulgowe i rodzinne oraz karty roczne – normalne i ulgowe. Bilety będą ważne 356 dni od daty zakupu, a ich właściciele będą mogli wymienić je na bilety w pierwszej kolejności w Punkcie Obsługi Klienta, w dniu wizyty. Karty roczne ważne będą rok od daty ich aktywowania w Punkcie Obsługi Klienta, której to będzie można dokonać również w ciągu 365 dni od zakupu.