Jesienią zeszłego roku poprawiono stan techniczny jezdni na ulicy Kozanowskiej. Na blisko 1750m odcinku tej ważnej arterii pojawił się nowy asfaltobeton, co poprawiło komfort codziennych podróży mieszkańcom tego dużego osiedla. Kolejnym etapem, ale już bez tak uciążliwych utrudnień, jest remont sześciu zatok autobusowych wraz z peronami.

Odkształcona i wysłużona pracą tysięcy hamujących i startujących autobusowych kół nawierzchnia przejdzie metamorfozę. Zatoki bitumiczne na pętli oraz brukowane zatoki na głównym ciągu ulicy Kozanowskiej zostaną zastąpione betonem.

Kostka granitowa pochodząca z rozbiórek, po przesortowaniu i oczyszczeniu trafi tak jak zawsze do magazynu ZDiUM, gdzie będzie oczekiwać na nowe życie.

Poniemiecka kostka w różnych rozmiarach jest na bieżąco wykorzystywana do odbudowy nawierzchni jezdni granitowych po awariach sieci uzbrojenia podziemnego, do wyróżnienia elementów pasa drogowego podczas modernizacji ulic historycznego układu urbanistycznego jak również do tworzenia zupełnie nowych przestrzeni w miejskim pejzażu.

Prace remontowe będą realizowane z podziałem na etapy, aby nie kumulować utrudnień pasażerskich. Właśnie rozpoczęliśmy prace rozbiórkowe na dwóch z sześciu wybranych do renowacji przystanków: 12716 Dzielna (na kierunku do centrum) i 12718 Kozanowska. Pasażerowie i autobusy już korzystają z wyznaczonych tuż obok przystanków zastępczych.

Do remontu wytypowano  w sumie 6 zatok i peronów autobusowych: są to przystanki dla obydwu relacji o nazwie „Kozanowska” (12717 i 12718), „Dzielna” (12715 i 12716) „Wiślańska”(12713 i 12714).

Szczegółowy zakres prac, które wykonane zostaną etapami do początku czerwca br., polegać będzie na:

  • rozebraniu nawierzchni zatok z kostki granitowej 18/20,
  • rozebraniu a następnie ułożeniu nawierzchni z kostki betonowej i płyt betonowych na peronach,
  • demontażu i ponownym montażu krawężnika betonowego 15/30,
  • wykonaniu wykopu nowego koryta,
  • rozebraniu nawierzchni bitumicznej dwóch zatok z wywozem gruzu i utylizacją,
  • wbudowaniu krawężnika betonowego na ławie betonowej, ułożeniu rolki wraz z obrzeżami,
  • ułożeniu podbudowy z kruszywa łamanego kamiennego wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża a następnie ułożeniu chodnika z kostki betonowej koloru żółtego – typu STOP
  • wykonaniu nowej konstrukcji nawierzchni zatok z warstwą ścieralną z betonu C30/37,
  • wykonaniu trawników wraz z dowozem i ułożeniem humusu gr. 20 cm oraz pielęgnacją,
  • regulacji wysokościowej włazów kanałowych, skrzynek, zaworów wodnych i gazowych.

Generalnym wykonawcą robót jest wybrana w przetargu nieograniczonym firma Rotomat, koszt inwestycji wyniesie ok 1 780 000 zł.

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułPrzegląd Piosenki Aktorskiej (PPA) we Wrocławiu 2025 [PROGRAM]
Następny artykułEksperci Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu: afrodyzjaki, czyli przez żołądek do serca
Małgorzata Braszka
Redaktorka naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.