Po olbrzymim sukcesie pierwszych dwóch własnych sklepów w Polsce, otwartych w Warszawie, w tym roku, Grupa LEGO ogłosiła otwarcie kolejnej placówki. Trzeci sklep przywitał dziś pierwszych gości, we wrocławskim centrum handlowym Wroclavia. Wyjątkowe panoramy ośmiu polskich miast wykonane z klocków LEGO są charakterystycznym elementem wystroju sklepu.
Otwarcie dwóch pierwszych oficjalnych sklepów LEGO® przyciągnęło wielu wielbicieli kultowych klocków ze wszystkich regionów Polski. Od dziś fani zyskują kolejne miejsce, w którym odkrywać będą świat LEGO.
Wyjątkowe miejsce na mapie Wrocławia
Otwarcie trzeciego oficjalnego sklepu LEGO w Polsce odbyło się dziś, 28 października 2021. Sklep zlokalizowany jest we Wroclavii, która jest jednym z najatrakcyjniejszych centrów handlowych w Polsce. Dzięki doskonałej lokalizacji, licznym nagrodom, wysokiej liczbie odwiedzających i świetnym wynikom jest miejscem wielu premier rynkowych w regionie. Z okazji otwarcia, na kupujących czekają specjalne promocje i wyjątkowa atrakcja.
Marka LEGO znana jest z tego, że każdy z ich sklepów jest w pewien sposób wyjątkowy i nie inaczej jest w przypadku wrocławskiej placówki. 8 miast, 9 projektantów, 11 budowniczych, około 7000 klocków i około 190 godzin pracy. Efektem połączenia tych liczb jest osiem panoram polskich miast wykonanych w mikroskali z klocków LEGO.
– Każda z panoram miast została zaprojektowana podobnie jak oryginalne zestawy LEGO z serii Architecture, z wykorzystaniem podobnych technik i niekiedy karkołomnych kombinacji klocków. Wszystko po to, by w skali mikro oddać jak najwięcej szczegółów tych miejsc – powiedział Rafał Piasek, jeden z projektantów. – Na dość niewielkich przestrzeniach udało nam się umieścić najbardziej charakterystyczne budynki ośmiu polskich miast. Każda panorama zawiera od czterech do siedmiu konstrukcji. Niektóre z nich powstawały kilkakrotnie, były przebudowywane – wszystko po to, by jak najwierniej oddać kształt i charakter oryginalnych lokacji – dodaje Bartłomiej Huetter, który współtworzył z Piaskiem konstrukcje do tego projektu.
Z okazji otwarcia marka przygotowała specjalną promocję: przez pierwsze 3 dni funkcjonowania sklepu, do każdego zakupu powyżej 330 złotych klienci otrzymają gratis figurkę Pracownika Sklepu z personalizowaną płytką „LEGO Store Wrocław 2021”.
– Pomimo szybkiego rozwoju handlu elektronicznego, Grupa LEGO inwestuje w sprzedaż detaliczną. Otwarcie trzeciego, własnego sklepu LEGO w Polsce, tym razem we Wrocławiu, pozwoli marce jeszcze bardziej zbliżyć się do swoich fanów z tego regionu – mówi Justyna Ciępka, General Manager LEGO na Polskę i kraje Bałtyckie. – Dajemy wszystkim fanom możliwość odkrywania i interakcji z marką w wyjątkowy sposób. Nowy sklep we Wrocławiu powstanie zgodnie z nową aranżacją, która łączy unikalne doświadczenia cyfrowe i fizyczne, wprowadzoną na początku tego roku do naszych sklepów na całym świecie – dodaje Ciępka.
Fani znajdą w oficjalnym sklepie marki mnóstwo możliwości odkrywania najnowszych zestawów LEGO, również tych niedostępnych w innych kanałach sprzedaży, a także ciekawych atrakcji, takich jak stacja do personalizacji minifigurek, czy miejsce do budowania z klocków.
Plany na przyszłość
Grupa LEGO kontynuuje rozbudowę swojej globalnej sieci detalicznej, otwierając ponad 60 nowych sklepów pod marką LEGO w pierwszej połowie 2021 roku, z czego ponad 40 w Chinach. Dzięki temu, całkowita liczba sklepów detalicznych LEGO zbliża się do 740, z czego 291 znajduje się w Chinach.
Oprócz inwestycji w handel detaliczny, Grupa LEGO będzie nadal inwestować w rozwój swoich możliwości w zakresie e-commerce. Inwestycje Grupy LEGO w fizyczne i cyfrowe kanały sprzedaży przyniosły marce wymierne korzyści. W pierwszej połowie 2021 roku sprzedaż e-commerce na platformach własnych i partnerów wzrosła o 50 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.