Efektywna sprzedaż to jeden z filarów biznesu. Zdobywanie nowych leadów napędza rozwój, a tym samym – pozwala budować silną i niezależną markę. 

W dobie nowych technologii warto więc sięgać po narzędzia i innowacyjne rozwiązania, które mają na celu wspierać zarówno zdobywanie, jak i zarządzanie leadami. Ostatecznie proces ten ma przynieść wyższą konwersję sprzedażową, a tym samym – większy zysk i wyższy budżet.

Jednym z takich rozwiązań jest system Dynamics 365 dla działów handlowych, o którym przeczytasz więcej w poniższym artykule.

Sprzedaż to nie tylko rozmowa z klientem

W teorii proces sprzedaży jest prosty: klient zgłasza zainteresowanie produktem, który spełnia jego potrzeby, a następnie finalizuje transakcję. W praktyce jednak za istotą sprzedaży stoi szereg wyzwań, przez co proces pozyskiwania leadów potrafi być wyjątkowo czasochłonny i złożony.

Udana sprzedaż to ta, która realizuje założony plan. Według raportów (SalesForce, 2018) nawet połowa firm i przedstawicieli handlowych nie jest w stanie zrealizować założonych planów i celów sprzedażowych. Przyczyną tak niechlubnych statystyk jest m.in. nieproduktywność podejmowanych działań, a także brak odpowiednich technik i narzędzi.

Proces sprzedażowy powinien być spójny i poprzedzony odpowiednimi analizami, które umożliwiają podejmowanie optymalnych decyzji. Przedsiębiorcy zmagają się więc z zalewem informacji, które trzeba opanować i posegregować na te zbędne i te istotne. Wszystko to powinno iść w parze z przemyślaną, zgodną z wartościami firmy obsługą, która jest w stanie precyzyjnie odpowiadać na potrzeby klienta.

Sprzedaż – co sprawia największe problemy?

Współczesne firmy nie konkurują ze sobą wyłącznie pod kątem jakości produktu. Dziś równie ważna jest obsługa klienta. Okazuje się bowiem, że nawet 89% organizacji kładzie na ten element największy nacisk (raport firmy Gartner), wskazując, że nawet 50% planowanych inwestycji skierowanych jest na innowacyjne rozwiązania właśnie w zakresie obsługi klienta. Utrzymanie tej jakości, zredukowanie czasu na odpowiedź i poświęcenie klientowi należytej uwagi to zdecydowanie największe wyzwanie  nie tylko dla handlowców, ale także dla prężnie rozwijających się marek.

Drugim problemem jest konieczność nadzorowania i kontrolowania zdalnej obsługi. To z kolei wymaga dyscypliny, szeregu wewnętrznych procesów, szkoleń i nadzorowania pracy poszczególnych działów. To wszystko musi iść w parze z wybieraniem najbardziej intratnych leadów – tj. tych potencjalnych klientów, którzy wykazują największe zainteresowanie produktem lub usługą. Nie sztuką bowiem jest pozyskać setki leadów, które wpadają do lejka sprzedażowego, a następnie wypadają z niego, zanim transakcja zostanie zakończona. Sztuką jest pozyskiwać zapytania z największym rokowaniem i szansą na sprzedaż. Pomocne w tworzeniu takich analiz są np. reguły scoringu, które polegają na punktowaniu leadów pod kątem konkretnych parametrów – np. lokalizacji czy poziomu zaangażowania.

Z pomocą Dynamics 365 for Sales 

Dynamics 365 do zarządzania handlem detalicznym to aplikacja wspierająca podejmowanie decyzji biznesowych i tym samym – pomagająca odpowiadać na potrzeby i wymagania klientów. Dzieje się to dzięki korzystaniu z możliwości prognostycznych inteligencji cyfrowej, która m.in. przewiduje potrzeby klientów i personalizuje pod nie procesy sprzedażowe. Dzięki Dynamics 365 dla detalistów uzyskujesz szereg danych, które pozwolą Ci sprzedawać szybciej i efektywniej.

Dodatkowo aplikacja pomaga:

  • Prowadzić efektywną współpracę z innymi działami,
  • Sprawnie zamykać transakcje,
  • Dzielić się informacjami i notatkami z innymi,
  • Współtworzyć niestandardowe raporty i dokumenty,
  • Pracować offline – tj. w dowolnym czasie i na dowolnym urządzeniu,
  • Szybciej wdrażać projekty sprzedażowe,
  • Łatwiej adaptować funkcje do indywidualnych potrzeb,
  • Zarządzać social mediami (w kontekście zbierania danych i kluczowych informacji, przydatnych do reorganizacji procesów sprzedażowych),
  • Współpracować z influencerami i innymi markami,
  • Efektywnie oceniać leady wg wskaźników poziomu zaangażowania klienta,
  • Szybciej reagować na ryzykowne sytuacje.

Dynamics 365 Customer Insights (https://www.anegis.com/produkty/microsoft-dynamics-365-customer-insights) to rozsądne prognozowanie sprzedaży i efektywne planowanie strategii biznesowej sklepu. Aplikacja ta wspiera więc rozwój organizacji i pozwala pozyskiwać leady, które są paliwem dla rozwoju marki.‌ Chcesz poznać inne zalety i korzyści systemu? Więcej na stronie http://Anegis.com

Wasze komentarze

Komentarze

Sponsorowane
Poprzedni artykułWrocław: Zajęcia dla dzieci i młodzieży w Ogrodach Doświadczeń Łukasiewicz Port
Następny artykuł7 miejsc we Wrocławiu, w których poczujesz się jak Sherlock Holmes
Małgorzata Braszka
Redaktorka naczelna portalu. Zakochałam się we Wrocławiu od pierwszego wejrzenia. Kocham odkrywać nowe rzeczy i dzielić się nimi z innymi. Jeśli mam wybierać pomiędzy weekendem w hotelu SPA, a pokonaniem 200km w kilka dni na rowerze, to wybieram to drugie :) Jestem niepoprawną optymistką.