Zgodnie z decyzją rządu, sklepy w centrach handlowych, które wcześniej pozostawały zamknięte, będą od 4 maja ponownie otwarte. Wroclavia jest gotowa na przyjęcie klientów po weekendzie majowym.
Zostały wprowadzone dodatkowe działania, żeby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, najemcom i klientom. Dystrybutory z żelem dezynfekującym przy każdym wejściu do centrum czy maseczkomat – to tylko niektóre z nich.
Sklepy w galeriach handlowych wracają do działania. Nadal jednak należy zachowywać zasady bezpieczeństwa wypracowane w ostatnim okresie. Bezpieczeństwo klientów, pracowników i najemców jest dla nas absolutnie priorytetowe. Udostępniamy żele dezynfekcyjne, dystrybutor maseczek, zwiększyliśmy częstotliwość sprzątania i dezynfekcji powierzchni wspólnych – podkreśla Małgorzata Woźniak, dyrektor Wroclavii. – W wielu punktach na ternie centrum przypominamy o zasadach bezpieczeństwa. Jesteśmy częścią międzynarodowej firmy Unibail – Rodamco – Westfield, dzięki czemu czerpiemy z doświadczenia zespołów zarządzających obiektami handlowymi w 12. krajach świata. Działamy wedle najwyższych standardów i rygorystycznych procedur, tak aby Wroclavia była możliwie najbezpieczniejszym miejscem dla odwiedzających.
W związku z wprowadzonym 16 kwietnia obowiązkiem zasłaniania nosa i ust w miejscach publicznych, we Wroclavii prowadzona jest dystrybucja maseczek za pomocą maseczkomatów.
Przy wszystkich wejściach ustawione są dystrybutory z żelem dezynfekcyjnym, który od zawsze był dostępny w toaletach. Tam znajdują się też instrukcje prawidłowego mycia i dezynfekcji rąk, aby wszyscy korzystający mieli możliwość zastosowania się do rekomendacji krajowych organów ds. zdrowia.
Części wspólne i takie elementy, jak podłogi, poręcze i balustrady są myte i dezynfekowane z większą częstotliwością. Na podłogach umieszczono specjalne naklejki przypominające o zasadach dystansu społecznego. Klienci zobaczą je przed windami, schodami ruchomymi lub w oczekiwaniu na wejście do poszczególnych sklepów. O zasadach bezpiecznego zachowania przypominają też treści na ekranach i komunikaty głosowe.
Dyrekcja Wroclavii informuje swoich najemców na bieżąco o wszystkich obostrzeniach wprowadzonych przez Organy Państwa. Najemcy są uprzedzeni o regulacji związanej z liczbą klientów przypadających na odpowiednią przestrzeń sklepu. Ponadto centrum handlowe dysponuje narzędziami do pomiaru liczby osób obecnych w obiektach. Jest to system kamer z mechanizmem pomiarowym, dzięki któremu z bardzo dużą precyzją można określać liczbę klientów obecnych na terenie centrum.
Komfort i bezpieczeństwo Klientów zawsze stanowił priorytet dla centrów handlowych firmy URW, w tym Wroclavii. Aby zdobyć Certyfikat 4-gwiazdek, musiała ona przejść restrykcyjną kontrolę, podczas której audytorzy skrupulatnie sprawdzili obiekt pod kątem prawie 700 kryteriów, wśród których bardzo wiele dotyczyło czystości i higieny.
Warto pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i dobrych praktykach przebywania w przestrzeni publicznej podczas wyjątkowo w tym roku spóźnionych, wiosennych zakupów.