FlixBus podsumowuje pół roku w Polsce i ogłasza nową siatkę połączeń – z Wrocławia dojedziemy bezpośrednio do prawie 80 miast, m.in. do Gorzowa Wielkopolskiego, Szklarskiej Poręby, Berlina i Amsterdamu
W pierwszym półroczu 2018 FlixBus, największy w Europie operator dalekobieżnych połączeń autobusowych, przewiózł blisko 2 mln pasażerów. Nowa siatka połączeń operatora obejmie co najmniej 130 destynacji, a tylko z Wrocławia będzie można dojechać bezpośrednio do blisko 80 miast w Polsce i Europie.
– Wrocław, obok Warszawy i Krakowa, stanie się jednym z trzech centrów przesiadkowych FlixBusa w Polsce, szczególnie istotnym z punktu widzenia przesiadek międzynarodowych – ze stolicy Dolnego Śląska dojedziemy bezpośrednio aż do około 30 destynacji zagranicznych – komentuje Michał Leman, Dyrektor Zarządzający FlixBus Polska – Łącznie nasza nowa siatka połączeń obejmie co najmniej 130 destynacji w ramach ponad 40 krajowych i międzynarodowych tras. Znajdą się w niej nie tylko największe aglomeracje, lecz także małe miejscowości, dotychczas słabo skomunikowane, jak np. Iłowa, Jastrzębie Zdrój czy Wałbrzych.
Nowa siatka FlixBusa umożliwi bezpośrednią podróż z Wrocławia do prawie 80 miast w Polsce i Europie, w ramach około 20 tras, m.in. do Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Szklarskiej Poręby, Berlina, Amsterdamu czy Wiednia. Do tej pory FlixBus Polska otrzymał blisko 40 zezwoleń. Na ich podstawie, trasy nowej siatki połączeń są sukcesywnie uruchamiane i włączane na bieżąco do sprzedaży. Poza Wrocławiem, znajdzie się w niej także 14 miast z województwa dolnośląskiego, w tym m.in. Jelenia Góra, Legnica, Lubin, Wałbrzych, Zgorzelec, Kudowa-Zdrój, Duszniki-Zdrój, Karpacz, Szklarska Poręba.
Cztery nowe trasy zaczęły kursować już 28 czerwca, a są to: Kraków-Częstochowa, Kraków-Cieszyn, Warszawa-Krynica Morska oraz Warszawa-Bydgoszcz. Do połowy lipca ruszą natomiast kolejne linie, już dostępne w sprzedaży, na trasach: Kraków-Szczecin (przez Wrocław, o czasie przejazdu na odcinku Wrocław-Szczecin zbliżonym do połączenia kolejowego), Warszawa-Szczecin, Warszawa-Kielce oraz Warszawa-Poznań. Właśnie ruszyła także sprzedaż najnowszej linii na trasie Warszawa-Rybnik m.in. przez Częstochowę i Katowice.
Siatka połączeń tworzona przez FlixBusa opiera się na idei węzłów multimodalnych. Centra przesiadkowe FlixBusa znajdą się we Wrocławiu, Krakowie i Warszawie. Idea ta uwzględnia też włączanie do siatki przystanków na lotniskach. W polskiej siatce połączeń znajdą się nowe przystanki na lotniskach w Modlinie (Warszawa), Wiedniu (Flughafen Wien) i Pyrzowicach (k. Katowic), a także w Balicach (k. Krakowa). W marcu tego roku FlixBus włączył już do swojej siatki przystanek na lotnisku we Wrocławiu. Autobus wahadłowy między Dworcem Wrocław a Portem Lotniczym Wrocław kursuje co 50 minut. FlixBus sprzedaje bilety na to połączenie w ramach biletów łączonych w cenie 7 złotych.
Pół roku w liczbach
Nową siatkę połączeń FlixBusa obsłuży 18 partnerów autobusowych z Polski, z czego 2 firmy pochodzą z województwa dolnośląskiego (Usługi Autokarowe Mariusz Romańczuk z Milicza oraz Grabor z Tyńca Małego). Przewoźnicy dysponują łącznie flotą blisko 150 autobusów i zatrudniają 600 kierowców. Wśród nich znajdują się zarówno duże spółki o wieloletniej tradycji, rodzinne firmy, jak i spółka komunalna. Model biznesowy FlixBusa zakłada ścisłą współpracę z lokalnymi przewoźnikami. Partnerzy odpowiedzialni są za codzienne operacje oraz flotę autobusów, po stronie FlixBusa leży natomiast marketing, sprzedaż, planowanie sieci, obsługa klienta, oraz rozwój biznesu i technologii.
– Tylko w tym roku pozyskaliśmy 11 nowych lokalnych firm autobusowych i już trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami do obsługi połączeń zaplanowanych na rok 2019 – komentuje Kamila Zalewska, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu FlixBus Polska – 150 autobusów przeszło lub jest w trakcie procesu rebrandingu, w ramach którego autobusy są przemalowywane w barwy FlixBusa i dostosowywane pod kątem standardów do jego wymogów, obowiązujących w całej Europie i Stanach Zjednoczonych. Uwzględniają one m.in. określoną odległość na nogi między siedzeniami, darmowe Wi-Fi oraz toalety na pokładzie.
W ciągu ostatnich 6 miesięcy FlixBus przewiózł w Polsce blisko 2 mln pasażerów. Wśród najpopularniejszych celów podróży w pierwszym półroczu 2018 znalazły się Kraków, Warszawa, Wrocław, Berlin oraz Rzeszów. Mieszkańcy Wrocławia najchętniej podróżowali natomiast do Krakowa, Berlina, Drezna, Warszawy i Pragi. Średnie zapełnienie autobusów w tym czasie wyniosło ponad 60%. W drugim kwartale 2018 roku FlixBus uruchomił wyczekiwany przez pasażerów system rezerwacji miejsc. Polska jest pierwszym krajem, w którym system wprowadzono na wszystkich dostępnych połączeniach.
Przyszłość w zielonych barwach
Tylko w 2018 roku autobusy w barwach FlixBusa pokonają w Polsce około 30 milionów kilometrów. W lipcu uruchomiony zostanie także pierwszy w Polsce oficjalny punkt sprzedaży FlixBusa na dworcu autobusowym Młociny (FlixShop). Oprócz tego, FlixBus posiada w Polsce blisko 200 aktywnych punktów sprzedaży stacjonarnej, w tym ponad 20 we Wrocławiu (m.in. Polbus-PKS, TravelPunkt, Tu podróże) i właśnie wprowadził usługę Google Pay w aplikacji FlixBus na Androida. Wkrótce zakup biletu będzie możliwy także na pokładzie autobusu. Firma planuje w kolejnych latach rozpocząć działalność na Ukrainie oraz w krajach bałtyckich, dzięki czemu Polska stanie się jeszcze istotniejszym punktem komunikacyjnym na mapie całego FlixBusa.
O FlixBusie
FlixBus jest młodą europejską firmą zapewniającą połączenia długodystansowe. Od 2013 roku, FlixBus oferuje alternatywny, wygodny i zielony sposób podróżowania na każdą kieszeń. Dzięki inteligentnemu planowaniu sieci i nowoczesnemu systemowi informatycznemu, FlixBus posiada największą międzymiastową sieć połączeń autobusowych w Europie, realizując 300 000 połączeń dziennie do 1700 destynacji w 28 krajach. Pierwsze kursy w Polsce FlixBus uruchomił pod koniec 2015 roku.
Założony w Niemczech jako start-up, FlixBus uosabia doświadczenie i jakość poprzez ścisłą współpracę z ponad 250 lokalnymi partnerami autobusowymi. Zespół FlixBusa zajmuje się planowaniem sieci, obsługą klienta, zarządzaniem jakością, marketingiem i sprzedażą, jak również rozwojem biznesu i technologii. Lokalni partnerzy autobusowi, zwykle rodzinne firmy, których sukces budowany jest przez pokolenia – są odpowiedzialne za codzienne operacje oraz za flotę zielonych FlixBusów, wszystko z zachowaniem najwyższego komfortu i standardów bezpieczeństwa. Dzięki temu unikalnemu międzynarodowemu modelowi biznesowemu, zielone FlixBusy przewiozły już ponad 100 milionów klientów w całej Europie i stworzyły setki miejsc pracy w branży. Więcej informacji TUTAJ.